• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutenbalk met standaardfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanneJ

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
hoi allemaal,

ik heb een probleem met de standaartfout die excel in mijn staafgrafiek zet. excel voert dezelfde standaardfout in voor alledrie de kolommen terwijl deze toch echt verschillen. hoe kan ik dit veranderen?
ik heb 3 kolommen (3 gebieden) en een percentage van waakzaam gedrag voor ieder gebied.

groetjes sanne

Hoi Sanne,

Het zou toch echt wel handig zijn als je ff een voorbeeldje post, dat praat wat makkelijker.

P.S. Nog welkom op het forum.

met voorbeeldje deze keer ;)

Hoi Ad,

Bedankt voor de welkom. Voorbeeldje erbij is idd wel handig. In het voorbeel de foutenbalk met standaardfout (die dus niet juist is).
Hopelijk kun je mij vertellen waar het fout gaat.

Groetjes Sanne

Bijlagen

Sanne,

Je kunt dit aanpassen door de foutbalk te selecteren. ( 1 * links klik op een foutbalk )
Daarna verschijn er 4 bolletjes om de geselecteerde foutbalk , een soort schaduw om de foutbalk.
Met de cursor er boven op gaan staan en 1 * maal rechter muis klikken.
Er verschijnt dan een scherm waar je de foutbalk aan kunt passen.

Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd. :thumb::thumb:

:s

hoi gerard,

bedankt voor je reactie.
als ik met de linkermuis 1 * maal op de foutbalk klik worden meteen alledrie de foutbalken geselecteerd. als ik hierna 1 * maal op de rechtmuis klik krijg ik een "lijst" met 5 opties: verwijderen; opnieuw instellen in overeenkomst met stijl; ander grafiektype; gegevens selecteren; foutbalen opmaken. onder geen van deze opties kan ik zelf de standaardfout instellen :S
je uitleg was volgens mij wel duidelijk maar het lukt me dus toch niet...... nog andere opties om het probleem te verhelpen?

groetjes sanne

Sanne

Mijn eerste antwoord was gebaseerd op het gebruik van Excel 2007.
Heb nu even een andere pc opgestart.

Als ik daar links klik op de foutbalk en daarna rechts klik heb ik de keuze om de foutbalk aan te passen. Bijvoorbeeld een vaste waarde of een percentage. Ik heb een print screen bijgevoegd van het keuzemenu.
Hopelijk komt je hier verder mee. :thumb:

Bijlagen

Hoi Gerard,

Bedankt voor je reactie.
Het lukt helaas nog steeds niet. Als ik op een foutbalk linksklik en daarna rechtsklik krijg ik een keuze menu (en alledrie mijn foutbalken zijn dan geselecteerd). Als ik in dit menu voor foutbalken opmaken kies kan ik idd een eigen waarde kiezen maar die wordt dan meteen doorgevoerd naar alledrie de foutbalken. Terwijl ieder foutbalk zijn eigen standaardfout heeft.

Groetjes Sanne

opgelost

hoi,

bedankt voor alle hulp. ik heb em uitgevogeld!

groetjes sanne

@Tja Thijs.......22-juni 2010 is alweer zolang geleden, dat Sanne het ook wel niet meer weet....denk ik:)

En waarmee het topic nu maar voorzien wordt van een slotje.

@ThijsK99: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Zoals al gezegd...dit topic is uit Juni 2010. Niet actueel meer dus en de TS'r is sindsdien ook niet meer actief.
Tevens is het zo dat wanneer je een soortgelijke vraag hebt dat je zelf een topic hiervoor aanmaakt. Met eventueel in je vraag een link naar dit topic ter verduidelijking van je vraag.
Zie hier hoe:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/610877-Hoe-gebruik-ik-dit-forum

Succes verder op ons forum.

@Ad Becude: Gaarne in vervolg een "Meld misbruik". Onze moderators pakken deze dan op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan