• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutieve ingave melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain62

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2011
Hallo,
wie kan mij helpen?

ik heb een uur registratie bestand gemaakt in excel en wil dat er in bepaalde cellen enkel de combinatietoets "ctrl + :" gebruikt kan worden en als dit niet zo is dat er een tekstbox verschijnt met de melding dat enkel deze ingave mag gebruikt worden (ctrl + :).

grtz Alain

Bedoel je dit?

Bijlagen

ja, maar ik denk dat je "ctr+ ;" ipv ctrl+ :" gebruikt heb maar verder is dit wel de oplossing.

hoe moet het nu verder?

grtz Alain

Wat wil je nu in de cel hebben staan een tijd of een datum of de combinatie ervan.
ctrl + ; geeft een datum
ctrl + : bestaat eigenlijk niet shift+; geeft :
dus bedoel je dan misschien ctrl + shift + ; dit geeft een tijd.

hallo popipipo,

In de cel moet de tijd komen te staan maar zonder datum. als ik nu de combinatie ctrl : gebruik wordt de tijd weergegeven

Bij mij staat de ':' boven de ';' dus 'ctrl :' kan ik dus niet intikken.
<ctrl><shift>< ;> tik ik in om een tijd te krijgen.
Zet de data validatie dan op 'tijd'
Je kunt dan begin en eind tijd bepalen wat ingevoerd mag worden.

popipipo,

hoe kan ik nu de oplossing in mijnn bestand krijgen, heb je file geopend maar weet niet waar ik de oplossing kan vinden ( ben een leek op dit gebied)

alvast bedankt

Met welke versie van excel werk je?

Bij excel 2007(eng) selecteer je:
Tabblad 'Data'
Daarna 'Datavalidatie' en 'settings'.
Hier kun je ingeven dat je in de cel alleen tijd mag ingeven.
Onder tabblad 'error allert' kun je de melding schrijven dit getoond wordt als iets anders in gegeven wordt als een tijd.

popipipo,

Dit werkt maar ik kan de tijd ook gewoon ingeven zoals bv: 13:24 en dit is nu juist het probleem, dit zou niet mogen want dan kan er gesjoemeld worden met de uren.

Ik denk dat je dan excel zelf de tijd er in moet laten zetten.
Gebruik daar bv deze vba code voor
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("a1:a100")) Is Nothing Then
        Target.Offset(, -1).Value = Time
    End If
End Sub

Als je nu iets in cel A1 (tm A100) zet kom de actuele tijd ( De tijd vd pc) in Cel B1 te staan.

Houd er wel rekening mee dat de beveiliging in excel 'bagger' is
Om een voorbeeld van mogelijke fraude te geven is.
De werknemer zet de tijd van de PC even een uurtje vooruit, vult het formulier in slaat het op en zet de tijd weer terug.
Ook met <ctrl><shft><;> heb je dit probleem.

Hoe meer je beveiligd hoe inventiever mensen worden.

alain62,

Volgens mij heb je deze vraag ook op het pc-helpforum.be geplaatst, ff een linkje naar dit forum zou wel gepast zijn. We weten dan van elkaar wat we aan het doen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan