• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutieve weergave import kolommen met linefeeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombee

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Berichten
15
Hallo!

Ik zou graag wat hulp willen inroepen rond het volgende:

vanuit een website krijg ik resultaten doorgestuurd waarbij sommige kolommen zijn gevuld met linefeeds ("\n"). Binnen de website worden deze keurig onder elkaar getoond in de betreffende kolom, maar binnen excel staan ze op 1 regel met het linefeed teken ertussen (zie screenshot).

Op welke wijze kan ik er dus voor zorgen dat de gegevens na een import keurig onder elkaar komen te staan binnen 1 rij/kolom?

Aanvulling bij screenshot: de kolommen Activiteiten en Workshops worden gevuld vanuit een formulier binnen de website waarbij men d.m.v. checkboxes meerdere keuzes kan aanvinken. Deze dienen dus binnen excel onder elkaar te worden weergegeven i.p.v. naast elkaar. Vanuit de website heb ik wel de mogelijkheid te bepalen op welke wijze ik e.e.a. wil exporteren (excel, csv, xml).

Vast dank! Tom

Schermafbeelding 2012-05-11 om 10.29.06.png
 
Aan een xls voorbeeld je hebben we veel meer dan aan een jpg voorbeeld.
 
xls voorbeeld

Op verzoek...
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    19 KB · Weergaven: 31
Gebruik zoek en vervang in Excel.
Vervang de tekens \n door Ascii(10)
Om die in te geven in het "Vervang door" veld hou je de linker ALT toets ingedrukt en druk op je op het nummerieke toetsenbordje 010 in.

Dit is een macrootje om hetzelfde te doen:

Code:
Sub LFchars()
    Selection.Replace What:="\n", Replacement:="" & Chr(10) & "", LookAt:=xlPart, _
    SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tip! Ik heb een poging gewaagd met de macro maar krijg een foutmelding:

Fout 1004 tijdens runtime
Door toepassing of object gedefinieerde fout

...of heeft het iets te maken dat ik op de Mac werk...?
 
Ik werk niet met een Mac dus heb geen idee hoe het daar zou moeten zijn.
Op de PC werkt het prima.

Met handmatig Zoek en vervang werkt het wel?
 
Nee handmatig ook nog niet. Moet nog even uitdokteren wat de toestsencombinatie is op de Mac om vanuit excel ascii waarden in te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan