Foutje en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertKullberg

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2011
Beste helpers
Ik heb zojuist een hdmi kabel binnen gekregen en aan zowel mijn tv als mijn pc aangesloten.
De poort van de hdmi zat alleen op het moederboard en niet op de videokaart.
Toen ik (denkend dat dit mogelijk was) bij de instelingen van nvidea mijn beeldscherm van de huidige naar het kopje hdtv overzetten werdt mijn beeld zwart (omdat hij geen signaal kreeg) maar kwam er geen beeld bij mijn tv.
Nu is het probleem dat ik hem nu niet meer terug krijg.
Graag even jullie hulp en antwoord op mijn vraag of het uberhaubt wel mogelijk is om je tv aan het moederboard aan te sluiten terwijl je een videokaart gebruikt.
Geert

Op het moederbord zit toch nooit een hdmi aansluiting? Wil je even vermelden welke videokaart je hebt?

als je je beeldscherm wil uitbreiden of klonen , kan dat het volgens mij alleen als je de 2 monitoren op dezelfde videokaart aansluit of je moet crossfiren

dus het is inderdaad handig om te weten welke videokaart je hebt , dat kan je terug vinden in apparaat beheer

zo niet download je dit programma Everest Home

je moet gewoon je beeldschermen daar op aansluiten dus een op de vga poort en de ander op de dvi poort

en daar moet je dus een hdmi naar een dvi adapter voor kopen , weet niet precies hoe ze heten

Laatst bewerkt:
via een dvi -> hdmi kabel heb je geen geluidsoverdracht.

ik dacht dat het lag aan dat me kabel te lang was , dat ik geen geluid kreeg

maar dat is dus niet zo

nu heb ik weer wat geleerd !

bedankt

Het heeft gewerkt helpers, dank jullie wel.
Geluids overdracht maakt bij niet uit, tv zit namelijk op de zelfde dolby set als pc.

De DVI uitgangen van sommige ati kaarten hebben geluid. en kunnen met geluid geconverteerd worden naar HDMI via een dongle. Weinig gebruikte feature omdat de meeste leveranciers HDMI meeleveren op hun bord, maar het kan wel

nope. was het maar zo, zou veel makkelijker zijn.

Nvida heeft ook gewoon geluid over HDMI. Bij de GTX260 serie, moest je nog een apart kabeltje aansluiten, maar dat hoeft nu ook niet meer.

Op het moederbord zit toch nooit een hdmi aansluiting?
Er zijn zat moederborden met HDMI aansluiting op het moederbord, zelfs met display port. Heb er hier twee met HDMI aansluiting liggen. Moet er bij zeggen, dat het enkel voor Intel cpu's telt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan