Foutje gemaakt: Alle partities vernietigd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelK

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2012
Berichten
170
Hallo iedereen,

Ik heb via Linux Mint een partitie aangemaakt in vrije ruimte (waar geen partitie was) en toen heeft hij blijkbaar alle partities gewist... Kan iemand mij een oplossing geven hoe ik dit kan herstellen (liefst alles, maar data in elk geval).?
OS: Windows 8 64bit (was er, nu dus niet meer)

Ik heb Windows 8 disk tot mijn beschikking!

Alvast bedankt,
RoelK
 
Ik had zelf al testdisk gevonden, die is nu aan het draaien (heeft al wat gevonden, maar ook wat fouten). Ik heb een backup van de belangrijke data, maar niet van alles (daarom wil ik toch herstellen). Als het testdisk niet lukt ga ik wel proberen met een snelle format!

Testdisk is wel slóóm....
 
Als je de werking weet niet....................., je vertelt verder niets wat je doet ermee en ik gaf ook een ander progje, die zal je zelf ook wel hebben gevonden?
 
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt... Kan het dan sneller? En dat andere had ik zelf nog niet gevonden.
 
Je zou ook eerst de data kunnen herstellen en op een externe schijf zetten. Ik heb prima ervaringen met GetDataBack, helaas niet gratis.
Er is een probeer versie dus je kunt zelf beslissen of het de moeite waard is...
Daarna kun je nog altijd proberen om je bootloader en zo te herstellen.
Want als je nog meer per ongeluk beschadigt loop je het risico dat je alles kwijt bent..
Of je maakt eerst een complete image van de probleem disk, die kun je altijd terugzetten als het mis gaat.
Ik zou beiden doen...
edit: er is een FAT en NTFS versie, neem aan dat je de laatste nodig hebt, maar dat moet je zelf weten...
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt... Kan het dan sneller? En dat andere had ik zelf nog niet gevonden.

Je hoeft er alleen mee te zoeken en kijken of de gevonden partities kloppen, dan kun je write gebruiken, als je deeper search gebruikt gaat dat lang duren idd.
Dat andere progje kan hetzelfde maar met een aangenamere gui.

Vroeg mij al af waarom het zo lang duurde voordat je weer met dat progje aan zou komen zetten andre@home, er zijn meer wegen naar Rome hoor en de ts heeft alleen een partitieprobleem.
Overigens is het een amateurprog, die van R-Studio zijn een stuk geavanceerder en ook de gratis recoveryprogs kunnen het prima doen.
 
Ik had zelf de gratis progs en R-studio gebruikt een geen van allen haalde voldoende data uit een RAW... GetDataBack haalde ALLES terug..
Soms kan de eenvoud een voordeel zijn....
Op het forum delen we toch elkaars ervaringen, jij de jouwe en ik de mijne, dus laat even die denigrerende opmerking achterwege, staat niet zo goed bij jouw "status" als "Giga Honourable Senior Member"....:eek:
 
Via linux met testdisk hersteld. Nu blijft Windows 8 hangen bij het opstarten... Kan gelukkig wel weer bij mijn data!
Update: Automatic repair kon het niet herstellen. Nu zit ik in command prompt en het blijkt dat C: en D: corrupt zijn! Hoera!
Weer update: Ga er steeds minder van snappen, in Linux kan ik wel op de disks komen, maar in Windows repair niet... Ik ga data eraf halen en dan maar partities formatteren! Bedankt voor alle tips en hulp!
 
Laatst bewerkt:
Chapeau ... en nu van alles, altijd een backup maken, dan heb je dit soort stress niet meer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan