Foutje in Bios Setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

wbroekhuis

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2002
Eens per jaar (ongeveer) open ik de Bios Setup. Nu heb ik daar het volgende gevonden. Onder de bladzijde Bios Feateres Setup staat links bovenaan: antivirus protection: Disabled. Nu zou dit volgens mij moeten zijn: Enabled. Mijn NAV is nl. gewoon ingeschakeld. Als het niet klopt moet u het zeggen. Als het wel klopt, wilt u me dan (het zal u weinig tijd kosten denk ik) berichten met welke toetsen ik het ene woord in het andere woord kan veranderen. Ik kon er namelijk geen beweging in krijgen. Bij voorbaat dank voor het antwoord!

ik weet niet OF het wel wel moet, want volgens mij is het niet nodig om het te veranderen voor je antivirus in windows...

naar mijn idee is dat een ander soort antivirus, het zorgt er volgens mij voor dat er met het opstarten geen fatale dingen kunnen gebeuren door bepaalde bestanden ofzow... maar ik hoop dat iemand anders hier nog wat info over geeft want dat weet ik ook niet precies..

Maar ALS je het gaat veranderen, het moet met Page Up/Page Down (bij mij)

Mvg.Wilco de Kreij

op het in te schakelen [tab] vakje gaan staan dmv de cursor toetsen, en dan met de plus en min van het keypad de desbetreffende gewenste selectie activeren en dan tot welgenoegen wegsaven met behulp van de f10 toets.om vervolgens na een reboot ten volste te kunnen genieten van volledige virus bescherming in de verdere toekomst.

ik vind dit een moeilijke omschrijving. Kan iemand het wat eenvoudiger vertellen?

Dit BIOS anti-virus heeft niks te maken met je Norton.

De optie waar we het hier over hebben zou moeten verhelpen dat je BIOS zomaar aangepast zou kunnen worden (door een virus of een ander programma).
Windows 9x hield daar rekening mee en kon dus niet geïnstalleerd worden indien actief, XP omzeilt deze optie en kan dus ook dingen in het BIOS veranderen zonder dat je daar ook maar iets van merkt.
Het gevolg hiervan is dat men zich afvraagt of het wel zinvol is om de optie aan te zetten, als XP er al geen last van heeft dan kunnen virus programma's de optie waarschijnlijk ook wel omzeilen.

Of het verder nog gevolgen heeft (langzamer systeem bijvoorbeeld) is mij niet bekend.

Hoe je de optie aanpast staat waarschijnlijk wel in je BIOS scherm, daar staat meestal wel ergens hoe je de menu's kunt bedienen. Vaak is het "Page up" en "Page down" om opties te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan