• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutje in formule???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jverkerk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 nov 2009
Office versie
Microsoft 365
Ten eerste allemaal een zalig kerstfeest toegewenst!!!
Misschien kan iemand hier even naar kijken op tweede kerstdag want ik doe iets fout maar kan niet ontdekken wat, als je de bijlage opent dan ziet u wel wat er mis is. Als ik geen uren invul dan krijg ik ###### en #waarde, dat zou voor de netheid niet moeten.
Ik gebruik overigens 2007.

Bijlagen

Als je de formules uit elkaar haalt, kun je zien waar het fout gaat.

Code:
=ALS(SOM($J$32:$J$36;$J$44[COLOR="red"]:[/COLOR]$J$45)<>0;SOM($J$32:$J$36;$J$44-$J$45);"")

Het is me niet duidelijk wat je nu wenst te bereiken.

Waarschijnlijk ben je beter geholpen als je alles onder elkaar zet.

Tevens zorgen samengevoegde cellen vroeg of laat voor problemen.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Maak van de formule in J44 even als onderstaande.
Code:
=ALS(J21="";[COLOR="red"]0[/COLOR];J21)

Met "" kan Excel niet rekenen.

@oeldere
Ik probeer een werkbriefje te maken voor mezelf en collega's, de samengevoegde cellen gebruik ik niet voor de desbetreffende cellen maar gunstig is het niet.

Zoals je wel gezien zult hebben is het de som van de uren van die week plus de bestaande overuren van de we(e)(k)en) daarvóór min de TvT of uitbetaalde uren als je dat die week gebruikt.

De validatie probeer ik maar ik weet niet of dit werkt met tijd.
Als ik meer invul (groter is) dan de totale som overuren zou het een melding moeten geven, maar is me nog niet gelukt.

@HSV
Ik fixeerde mij meer op de andere formule en dan is het lekker als er een ander eens even naar kijkt, niet verder gekeken dan de neus lang is.

In de gele cellen enkele formules gewijzigd in vereenvoudigde formules.

Bijlagen

Hartelijk bedankt popipipo,
Hoe je ze uit je mouw schudt weet ik niet maar het werkt helemaal top.
Oeldere en HSV natuurlijk ook bedankt voor de bijdrage.

Ik dacht dat het helemaal opgelost was maar de validatie wil toch niet zoals ik wil, ik had van popipipo een oplossing gekregen deze is perfect alleen bij de gegevens validatie als ik de uren invul die bij totaal uren staan, ik moet tenslotte alle uren TvT of uitbetaald op nul kunnen zetten, dan geeft het de melding dat het niet gaat, is er nog een andere oplossing.

Bijlagen

Code:
=J23<=$J$22[COLOR="red"]+J17[/COLOR]
Zet deze formule in de data validatie

Kinderlijk eenvoudig eigenlijk,ik zoek het veel te moeilijk, schaam mijn eigen diep.
Popipipo weer hartelijk bedankt.

Als je niets zou vragen zou jij je veel dieper moeten schamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan