• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutje in punten van EK-toto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
209
Hallo Jeroen,

In dit EK-toto zit een foutje, omdat de wedstrijdpunten 3 is, ipv 2. Dus als men gelijkspeelt, komt er fout in punten. Dus weet je misschien een andere formule voor dit? Ik kom maar niet uit.

Alvast bedankt!
 
Hoi Kuifje,

Je spreadsheet ziet er schitterend uit!

Ik weet dat ik het anders opgelost had, maar zo werkt het in ieder geval ook:
AA7: =SOMPRODUCT(($C$5:$C$10=Y7)*(L$5:L$10))+SOMPRODUCT(($D$5:$D$10=Y7)*(K$5:K$10>0)*((L$5:L$10=0)*$AA$1+(L$5:L$10=1)*$AA$2))

Een andere waarschijnlijk meer leesbare oplossing is om na kolom L een kolom in te voegen waarin je de punten van het uitspelende team zet.
AA7 (wordt AB7): =SOMPRODUCT(($C$5:$C$10=Z7)*(L$5:L$10)+($D$5:$D$10=Z7)*(M$5:M$10))

Beide oplossingen werken.

Ik zie trouwens dat je de bereiken van de poules absoluut gemaakt hebt, Dat betekent bij wijzigingen extra werk. =SOMPRODUCT(($C$5:$C$35=Z7)*(L$5:L$35)+($D$5:$D$35=Z7)*(M$5:M$35))
werkt ook goed, maar dan voor alle poules.


Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door gamemaster111
zou je de werkende poule hier willen zetten.

mvg en bvd Ruud

Voila!!

Met dank aan hulp van jzeedijk! :thumb:
 

Bijlagen

  • ek toto.zip
    14,6 KB · Weergaven: 380
Let wel dat de stand anders kan zijn bij gelijke standen.

Volgens de EK-regels op www.ek2004.nl:

Als twee of meer teams na het spelen van drie poulewedstrijden gelijk eindigen, geeft het onderling resultaat de doorslag. Daarna brengt het doelsaldo in de onderlinge ontmoetingen uitsluitsel. Vervolgens telt het aantal gescoorde doelpunten in de onderlinge ontmoetingen, daarna het doelsaldo van alle gespeelde wedstrijden, vervolgens het aantal gescoorde doelpunten in alle groepswedstrijden. Als dit alles nog geen uitsluitsel brengt dan telt het aantal punten behaald in de kwalificatietournooien voor het WK'02 en EK'04, gedeeld door het aantal wedstrijden dat daarin gespeeld is. De Uefa heeft overal een oplossing voor, want is dit ook gelijk, dan telt de Fair-Play stand van het eindtournooi. Is dit ook gelijk dan is er geen maatstaf meer bij te verzinnen en worden er lootjes getrokken. Als echter twee teams voor aanvang van de laatste wedstrijd precies gelijk staan qua punten en doelsaldo en ze spelen gelijk, dan worden er penalties genomen.


Alleen de meeste punten, het aantal doelpunten en de doelsaldo en worden hier berekend en gerangschikt, de anderen worden hier niet berekend.
 
andere excel poule

Hallo allemaal;

Ik heb een andere EK poule van internet gehaald;
Daar heb ik een paar vraagjes over:
1: er zijn kolommen verborgen hoe haal je deze weer naar voren?
Er zitten fouten in als je de standen invult maar ik krijg de verborgen kolommen niet tevoorschijn.
Er zit ook geen beveiliging op volgens mij en ook niets in VBA.

2: De pagina's zijn gedeeltelijk wit en grijs als je buiten het witte gedeelte iets zet past dit zich aan - hoe?

3: overal staat pagina 1 in het grijs erop hoe is dit instelbaar?

mvg Imod
 

Bijlagen

  • ek2004 voetbalpoule.zip
    33,8 KB · Weergaven: 180
Hoi Imod,

Dit is een totaal ander EK-schema, niet te vergelijken met die van Kuifje.

Verborgen kolommen, ach dat valt wel mee, het zijn kolommen met een breedte van 0 karakters. Blok de cellen G & K en stel de kolombreedte in op 10 (of een andere waarde >0) dan komen de kolommen te voorschijn.

Fouten zitten er volgens mij niet in, het spreadsheet doet waarschijnlijk wat anders dan dat jij wil dat ie moet doen. Wat het sheet doet is de voorspelling van een deelnemer controleren met de uitslag. Als het aantal doelpunten van team A of B klopt met de uitslag krijg je een punt. Per wedstrijd zijn dus twee punten te verdienen voor een deelnemer. Er is geen berekening van de stand in een poule op basis waarvan de kwartfinale bepaald wordt.

Vraag 2 en 3:
Zet de beeldweergave op normaal (Beeld -> Normaal) en je krijgt de vertouwde weergave, zet hem op Pagina-eindevoorbeeld en je krijgt wat je ziet.

Jeroen
 
Ik heb een andere spreadsheet van EK2004 gevonden op het Internet. Het ziet er erg prachtig uit, maar er zit (misschien) fouten in. De standen worden niet automatisch berekend. Ik kan de blad-beveiliging niet omzeilen. Ik krijg zelfs een foutmelding bij het afsluiten.
Toch wil ik het aan jullie geven, misschien hebben jullie hier wat aan?
 

Bijlagen

  • euro 2004.zip
    43,6 KB · Weergaven: 132
Aangepaste versie

Ik heb van 2 versies 1 gemaakt omdat dit mij beter past

Een klein help tabblad bij gemaakt.
Alles word nu automatisch doorgerekend
- de ploegen
- de stand
- deelnemers ranglijst (99 nu)

Ik hoop geen foutjes erin.

Misschien heb je hier wat aan.

Mvg Imod
 
Nog maals

Ik probeer het nog 1 keer - als dit niet lukt ----

Ik weet niet hoe groot een bestand mag wezen om toe te voegen?
Dit bestand is 398 KB - is dit te groot?

mvg
 
Heb je het al gezipt? Het moet een zip-bestandje zijn.
Ik ben erg benieuwd naar je bestand!! ;)
 
Nogmaals

Ik heb het gezipt maar het bestand wil niet mee
te groot??
IK probeer het nogmaals.

mvg Imod
 
Hoi Imod,

Kun je het bestandje mailen naar:
jzeedijk at freeler punt nl

dan zal ik kijken of ik het bestandje kan verkleinen.

Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan