Foutmeding access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertvdb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Ik krijg een foutmelding (zie bijlage)
De mdb is gemaakt met office 2003
Daar mee probeer ik de database ook te openen
Zover ik weet zijn er geen aanpassingen gedaan
Wie weet een oplossing.
Geertfoutmeldingaccess1.jpg

Fouten kunnen op verschillende manieren ontstaan: aanpassingen in de db (blijkbaar niet), verandering van besturingssysteem waardoor bepaalde bibliotheken niet meer gevonden worden, of foutieve veldwaarden. Dat laatste kan er wel eens voor zorgen dat functies het niet meer doen. Voorbeeldje: als je in een veld klantnamen een keer een naam invoert met een (dubbel) aanhalingsteken, dan kan een functie die daar iets mee doet problemen hebben.
Je moet dus eerst vaststellen waar de laatste veranderingn hebben plaatsgevonden.

Bedankt voor de reactie.
Er zijn geen veranderingen in de Db geweest.
Alleen W7 geïnstalleerd met de oude Access 2003 dat is het vreemde.
Ik kan de Db wel openen.
Geert

Laatst bewerkt:
Er is dus wel een verandering geweest: het besturingssysteem. Je kan de db dus openen, maar krijgt ergens die foutmelding. Die wordt dan waarschijnlijk veroorzaakt door een procdure die draait bij het openen. Dat kan een AutoExec macro zijn, een funcite of een formulier. Heb je de db al een keer gecompileerd?

Probleem opgelost, de database stond in een ander dir dan aangegeven.

Mag de vraag op <Opgelost> :)

Ja uiteraard, ik zie niet zo gauw waar dat kan.

Laatst bewerkt:
Ik kan de Db wel openen.
Geert
en
Probleem opgelost, de database stond in een ander dir dan aangegeven.
Mooi dat het opgelost is...

Maar je bedoelde dus dat Acces wel opstartte maar de database niet... anders zijn de 2 quotes in tegenspraak met elkaar...
Jouw 1e antwoord, wel openen.. was voor de helpers mogelijk een vals spoor dus...

Succes verder!

Het spoor was niet vals want ik kon de database wel openen in de ontwerpmode shift/enter.
Maar normaal openen dan kreeg ik het bericht volgens de bijlage.

Het spoor was niet vals want ik kon de database wel openen in de ontwerpmode shift/enter.
Maar normaal openen dan kreeg ik het bericht volgens de bijlage.
Leg dat eens uit... dat je iets in ontwerpmode kunt openen terwijl het pad naar het bestand waarvan de ontwerpmode is, fout is.......
Je kunt dan wel MS Access openen, dat schreef ik al, maar nooit dat Camping bestand in ontwerpmode ....

Misschien kan ik dan nog iets leren, maar het gaat nog steeds tegen mijn ratio in... in mijn perceptie moet je altijd het pad goed hebben om van het Camping bestand de ontwerpmode te kunnen zien...

Laatst bewerkt:
Wellicht gaat het om een Backend-Frontend waarvan de automatische inlog dan een formulier opent vanuit de BE. In de Admin modus omzeil je dan dat opstartformulier, en dan ben je wel binnen. En kun je vervolgens nog niet zo heel veel :).

Overigens kan alleen de TS (Geert dus) de vraag op Opgelost zetten; kijk maar in de blauwe balk bovenin. Daar zit een mooie knop :).

Ja ik opende de database via een formulier en database rechtstreeks. Sorry voor de onduidelijkheid.

Dank voor de terugmelding, weten we dat ook weer.
Maar opgelost dus... :cool: en dat was de kern nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan