Foutmelding: 0x0000007E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Berichten
2.128
Hallo,

Zojuist wou ik mijn laptop opstarten en krijg ik opeens een blauw scherm met de volgende foutmelding:

STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x8053A593, 0xF7A50688, 0xF7A50384)

Kan iemand mij hiermee helpen? Heb al een aantal keren mijn laptop opnieuw proberen op te starten. Veilige modus werkt ook niet. Kan dit te maken hebben met laatst uitgevoerde windows-updates?

Het gaat trouwens om een Dell laptop Inspiron 6400. Dell levert verdorie ook nog niet een windows XP cd om eventueel het besturingssysteem opnieuw te installeren en in de bios kan ik nergens systeemherstel vinden..

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat er met de laptop aan de hand is en hoe ik dit kan herstellen.

Alvast hartelijk bedankt.
Vriendelijke groet,
 
Had ik al gedaan, maar word er niet veel wijzer van omdat ik niet meer in mijn systeem kom. In de bios kan ik kiezen voor veilige modus, of welke optie dan ook maar ik krijg dan toch weer dat blauwe scherm met de foutmelding.

Hopelijk is er iemand die me kan uitleggen hoe ik mijn systeem weer aan de praat krijg.
Leuk dat Dell dan zo'n licentienummer op de laptop zet, maar er geen cd bij levert :S
 
Ehm... Ja dat wordt moeilijk.

Ik heb in ieder geval de oorzaak gevonden.

Na het installeren van de initiële release van Service Pack 3 voor Windows XP kan er een fout optreden. De Service Pack 3-update kopieert een driver voor Intel-energiebeheer naar de computer; deze driver was voor de update niet op de computer aanwezig. Tijdens het opstarten van Windows kunnen computers met AMD-processors een fout op een blauw scherm vertonen die lijkt op het volgende:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade aan de computer te voorkomen.
Technische informatie:
*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xFC5CCAF3, 0xFC90F8C0, 0xFC90F5C0
SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Nadat de fout gedurende korte tijd is weergegeven, start de computer opnieuw op en laat de fout vervolgens opnieuw kort zien. Deze foutcyclus wordt doorlopend herhaald.
 
druk op F6 of F8 om bij je drivers te komen, als je de computer opstart klik dan eerst heel vaak F8 in.
 
Hoi !

Met CTRL + F11 kun je de Dell in fabrieksstaat terugbrengen.

Maar: dan ben je alle bestanden kwijt.

Dus: download en brand de Hiren's Bootable CD: http://soft.softoogle.com/ap/hiren-s-bootcd-download-6916.shtml.

Start daarvan op, en kies voor de mini XP.
Je komt dan in 'n Win XP-scherm, waarin je gewoon toegang hebt tot de aanwezige HDD's.
Stel je bestanden veilig, en doe daarna de recovery.

Greetz,

Harry.
 
Ik zou niet weten wat voor processor ik heb :eek: tis een standaard Dell inspiron 6400.
Ik ga de download van Harry Snor proberen, hopelijk gaat me dit lukken. Echt balen, dus dit is gekomen door een windows-update als ik het goed begrijp?
 
Jaaaaa het is gelukt!!! Zit weer op m'n laptop! Bedankt Harry Snor voor het handige iso bestand!!

Iemand nog tips hoe ik dit probleem kan voorkomen in de toekomst?
 
Hoi !

Graag gedaan.

Hoe het probleem te voorkomen: nadat de BSOD 1 keer is voorgekomen is het moeilijk daarvoor een exacte reden aan te geven.

Je kunt met Hiren' CD ook je geheugen even testen en je HDD; krijg je daar geen fouten bij kan het een eenmalige samenloop van omstandigheden zijn.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan