Foutmelding 0x80004005 - licentie kan niet gecontroleerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoD_NL

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
1.517
Deze vraag is al vaker gesteld op dit forum en andere forums, maar deze verwijzen bijna allen naar de gestelde oplossingen van Microsoft, welke hier niet schijnt te werken. (methode 2, waarbij je de benodigde bestanden gewoon vervangt)

De computer opnieuw installeren is op dit moment geen optie, daar er belangrijke software op staat waar ik momenteel niet de beschikking tot heb. Als iemand een oplossing voor dit probleem heeft dan hoor ik het graag.

edit: Helemaal vergeten:
OS: Windows XP
Foutmelding: Als gevolg van een probleem kan Windows de licentie voor deze computer niet nauwkeurig controleren. Foutcode: 0x80004005
 
Laatst bewerkt:
@Cod_NL: In de door Bertus gegeven link wordt ook verwezen naar:
* Een back-up- of antivirusprogramma van een andere leverancier verstoort de installatie van Windows XP.
* Een bestand dat is vereist voor Windows-productactivering is handmatig gewijzigd.

Ga je daar dus op richten: Sinds wanneer heb je het probleem? Heb je inderdaad anti-virus programmatuur en/of backup programmatuur en is die recent geïnstalleerd of bijgewerkt? Is je Windows versie legaal?

Aan het (starten van) anti-virus en/of backup programmatuur is namelijk nog wel iets te doen in Herstelconsole en andere hulpmiddelen.

Succes,

Tijs.
 
Vandaag heb ik navraag kunnen doen over wanneer het probleem zich voor het eerst heeft voorgedaan, en het is inderdaad het resultaat van een recovery (het gaat om een Dell computer die deze optie aanbiedt tijdens het opstarten en iemand heeft deze dus uitgevoerd).

Heb jij toevallig ervaring met dit probleem als resultaat van een back-up en welke stappen ik hiervoor zou kunnen uitproberen? Via Google heb ik helaas niks kunnen vinden. Dus wellicht is het gewoon niet mogelijk en zal men toch moeten wachten tot de persoon met de software terug is van vakantie. (wat nog een goede 2 weken duurt :p)

Ik hoor het wel. In elk geval nog bedankt voor de moeite. :)
 
In principe zou het terugzetten van een XP naar 'fabriekswaarden' geen probleem mogen zijn, maar dan wel met de volgende voorwaarden:
1. De hardware moet nog steeds van Dell zijn. Verder mag er aan de configuratie niets (of niet veel) gewijzigd zijn qua hardware. Het vervangen van een moederbord door een ander type is zo'n ingrijpende hardware-wijziging, en kan leiden tot problemen bij activatie etc.
2. De herinstallatie naar fabriekswaarden moet helemaal goed zijn gegaan.

Verder is het zo dat als de computer succesvol helemaal teruggezet is naar 'fabriekswaarden', dan was daarna géén software op de pc geïnstalleerd (behalve wat Dell zelf erbij doet). Nu wordt het interessant: Je praatte over 'belangrijke software' die op de computer zou staan. Dat zou dan weer moeten betekenen dat de computer na terugzetting naar 'fabriekswaarden' succesvol is opgestart én dat er daarna nog software op gezet is.
Als ik alles bij elkaar optel zou dat kunnen betekenen dat er met de herinstallatie niets is misgegaan, maar dat de installatie van die 'belangrijke software' het huidige probleem hebben veroorzaakt.

Hopelijk weet jij wat er allemaal waar is van bovenstaand verhaal.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan