foutmelding 0x80040119

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantien

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
Verzenden/ontvangen in Outlook 2003 onmogelijk: foutmelding 0x80040119
Hoe dat te verhelpen?
jantien

Hallo jantien, specifiek jou foutmelding. Even goed lezen alles over outlook 2003 staat hier ook tussen. Klikje

Beste manamana,
Prachtig stap-voor-stap artkele.
Alleen pakt er iets niet.
Ik typ vlgs instructie als Zoekopdracht %ProgramFiles%\Common Files\System\MSMAPI\1033\ om het hulpprogramma te vinden, maar krijg als reactie: Kan het bestand C:\Program niet vinden.
Geen wonder - dat was mijn tekst niet.
Ik blijf toch maar proberen.
Dank,
jantien

als ik de link aanklik kom ik op een pagina die spreekt over pst files. Dit is nogal een belangrijk onderdeel van Outlook. Namelijk de opslag van ALLE gegevens.
Als hier iets mee aan de hand is kun je beter als leek niet gaan "proberen" omdat de kans op data verlies vrij groot is.
Als je meer ervaren bent dan is het een optie om Outlook af te sluiten en een pst viewer te nemen. Dan eerst eens te kijken of de pst niet corrupt is en om de versie te controleren.
Als de viewer wel werkt is het nog een keer een optie om hem (na maken backup) los te koppelen van outlook en er even opnieuw aan te hangen.

M.

Doe het volgende (inclusief de "-tekens):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%ProgramFiles%\Common Files\System\MSMAPI"
Blader naar de xxxx map die er onder staat (dat hoeft niet altijd de 1033 map te zijn, dus een anders xxxx map kan ook, afhankelijk van de taal van Office!)

Tijs.

Ok, manamana zit er weer goed dichtbij, maar Tijs legt de vinger op de zere plek!...

Dit is het verschil: 1033 is Engels - US, 1043 is Nederlands. Hier de lijst:

http://msdn.microsoft.com/nl-nl/goglobal/bb964664.aspx

Dan Last but not Least: SmartThinker: In geval van twijfel Outlook helemaal afsluiten, & handmatig van alle *.pst's een complete back-up maken. In het ergste geval is de originele *.pst corrupt, of simpelweg te groot, kan ook nog.

Beste allemaal,
Ik wacht even tot ik jullie adviezen in het bijzijn van een deskundigere kan uitvoeren. Ben te bang iets kwijt te raken.
oorzaak is namelijk vast mij te grote bestand. Had archiefmappen ondergebracht in Postbox In, om snel bestellingen, eerdere correspondentie, software registraties etc. terug te vinden. Had dat eerder moeten comprimeren of verwijderen, denk ik.
Nu dreig ik dus veel te verliezen.
Ik laat uitkomst weten.
Alvast dank,
jantien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan