Foutmelding 0x800A01AD bij windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulE

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2002
Ik heb gisteren SP2 geinstalleerd op mijn Windows XPpro systeem. Alles lijkt goed te werken alleen Windows Update V5 geeft nu na enkele minuten de foutmelding 0x800A01AD.

Het advies van de Update Troubleshooter om de Update machtigingen in het register te wijzigen werkt helaas ook niet. Firewall uitzetten ook niet.

Verder kan ik alleen snel een shutdown doen als ik de "automatische update" service uitschakel. Blijft deze service aan dan duurt het afsluiten enkele minuten. Er lijkt dus een verband tussen deze twee problemen te bestaan. Kan iemand mij helpen?

Dus deze site heb je al gelezen?: You receive a 0x800A01AD error message while you access the Windows Update Web site

Ik kan sowieso niet updaten als ik alle ActiveX-jes uit heb staan, daar moest ik zelf achter komen, eenmaal alle 5 de ActiveX-opties op inschakelen gezet (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad beveiliging) deed de update het wel. Ook even de tijdelijke internet-bestanden verwijderen, tabblad Algemeen en sluit de schermpjes af met Ok.

Update doet het niet

Ik zal nog eens proberen om alle ActiveX opties aan te zetten. Op dit moment staan ze nog niet allemaal aan. Vanavond weet ik of het werkt.

Update werkt niet

Helaas, het heeft niet gewerkt! Ik ga nu weer mijn oude image terugzetten (met SP1). Daarna ga ik SP2 installeren vanaf CD met alle achtergrond-programma's disabled en XP-antispy gedeinstalleerd. Ik hoop dat het dan wel lukt.

windows update werkt niet

De nieuwe install van SP2 heeft ook niet gewerkt. Ik heb ondertussen ook mijn desktop geupdate met SP2 met het gevolg dat de computer blijft hangen net na het inlogscherm.
Blijkbaar is nu weer de hardware (Asus P4C800E-DL, Northwood P4 3.2 en BIOS1016) niet compatible met SP2.

Ik denk dat ik voorlopig maar op SP1a blijf tot SP2.x beschikbaar is.

Foutmelding

Ik ben toch maar doorgegaan met SP2. Ik heb inmiddels mijn laptop en desktop opnieuw geinstalleerd. Ik heb daarvoor eerst SP2 geslipstreamed in de XP-CD.

Problemen zijn nu over ondanks dat alle programma's (uitgezonderd MS Office97) weer geinstalleerd zijn.

Nogal een omslachtige oplossing voor SP2 problemen maar wel een die werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan