• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding 1004 bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig, we gaan morgen weer testen. Wat bedoel je overigens met 'Hij pakte geen xl met macro?' (interesse) Als ik het blad of bestandsnaam aanpas, moet ik dan ook nog 'ergens' (waar?) de naam aanpassen ? Ik zal wel kolommen gaan blokkeren en beveiligen maar dat zal vast geen invloed hebben op de tijdsverversing en de foutmelding 1004 (hoop ik). Wat een forum.:thumb:

Het bestand heb ik 2 keer geprobeerd te uploaden, maar ging dus 2 keer mis. Ik vermoed omdat het een Excel bestand was met de macro extensie. Daarom maar in een zipje gestopt, en dat lukt altijd wel. De bestandsnaam hoef je in mijn versie niet aan te passen, want die wordt in een Public variabele gestopt bij het openen. Dus de code blijft altijd werken. Iets vergelijkbaars kun je doen met de naam van het werkblad. Mag je zelf uitzoeken :)

Bijlagen mogen ook niet groter zijn dan 100 kb, dat zou een redacteur moeten weten...:d Uiteraard deel ik morgen of vrijdag de ervaringen met het testen door meerdere gebruikers gelijkertijd.

Ben ik weer. ik heb nog niets gewijzigd maar ik krijg toch weer onwillekeurig de foutmelding volgens bijlage. oa kan programmacode niet uitvoeren. Typisch is dat deze melding niet altijd voorkomt tijdens het afsluiten. Soms....:o

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bijlagen mogen ook niet groter zijn dan 100 kb, dat zou een redacteur moeten weten...:d
Ik mag (privileges zijn er niet voor niks) 200 kb uploaden :) Ik kijk wel even naar je bestand.

Het gaat er dus om dat cel S2 in dat werkblad op ieder moment de juiste tijd tot op de seconde bevat? Dan kun je ook dit achter dat werkblad zetten en heb je de hele timer niet nodig en er ook geen omkijken naar bij het openen en afsluiten van het document:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Range("S2") = Format(Now(), "hh:mm:ss")
End Sub

Zo wordt iedere keer als je ergens op dat werkblad in een cel klikt de tijd in S2 bijgewerkt.
Het is maar een ideetje :)

Maar dan is het geen klok meer. En volgens mij wil TS dat nu juist wél.

Het is dan inderdaad geen klok meer, maar het gaat erom dat in S2 de huidige tijd staat om die simpel in de Start en Eindtijd te kunnen kiezen. S2 is de lijst van geldige waarden ervoor met in dit geval maar 1 waarde, de huidige tijd. Als ik TS goed begrepen heb ;)

Ehh, ik wil dat er 'ergens' een actuele tijd komt (mag op de minuut, seconde is niet nodig) en dat je bij het keuzeveld begintijd en eindtijd deze tijd kunt/moet invullen. Op zich werkte dat, maar krijg dus onreglematig deze foutmeldingen.

Waarom maak je, als je de tijd eigenlijk helemaal niet bewegend nodig hebt, niet gewoon een knop die in de gewenste cel de tijd zet? Nogal omslachtige weg die je nu bewandelt...

dat heb ik gedaan omdat als ik de eenvoudige formule =nu() gebruik, deze niet actualiseert als je het blad even niet gebruikt. Maar als het eenvoudiger kan, graag !!

Heb je mij voorstel in #28 al getest?

Vanmidag wat uitgebreider, lijkt goed te gaan. moeten nog wel zien of de tijd wel update als je het bestand wel open hebt, maar een tijdje niet gebruikt.

Zodra je ergens in een andere dan de actieve cel klikt wordt de tijd bijgewerkt.

ja, maar als het bestand even niet wordt gebruikt, kan iemand de 'oude' tijd erin zetten. Vandaar de code dat de tijd steeds ververste. Heb je hier nog een tip voor?

Als het bestand even niet gebruikt wordt en je klikt dan in een cel anders dan de active cel staat de juiste tijd er weer in.

De bekende foutmelding 1004 komt voor zodra ik de cel ga blokkeren en geblokkeerde cellen beveilig tegen beschrijven. fout in deze regel: Application.OnTime Now + TimeSerial(0, 0, 1), "UpdateClock", , False

Laatst bewerkt:
Even een terugkoppeling: als ik de formule zoals in #28 in ieder werkblad toevoeg lijkt het goed te gaan. Doe ik één formule voor alle tabbladen van dat bestand krijg ik onregelmatig de 1004 foutmelding. Kortom: we gaan verder met optie 2, maar blijf op zoek naar de ultieme oplossing. Bedankt voor alle tips en hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan