• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding 1004 tijdens uitvoering, wel op ene pc niet op andere

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anica

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Hoi,

met behulp van jullie goede helpers heb ik een excel sheet gemaakt om behandelresultaten te kunnen monitoren (zie bijlage, helaas kan ik geen xlsm bijlage toevoegen dus ik heb er een xlsx bestand van gemaakt).Bedoeling is dat medewerkers in de blauw gearceerde velden getallen kunnen intoetsen.

Bij iedere computer waar ik de excel sheet heb getest, werkt het, op één computer na. Hierbij krijg ik de foutmelding: "Fout 1004 tijdens uitvoering: de opgegeven dimensie is niet geldig voor het huidige grafiektype" (zie bijlage 2). De foutmelding ontstaat wanneer op de bewuste computer de tabbladen '1' t/m '10' gevuld worden en vervolgens op het tabblad 'grafiek absoluut' en/of 'grafiek relatief' op een willekeurige knop wordt gedrukt.

Het rare aan de foutmelding is dus dat het alleen maar op die ene bewuste computer voorkomt (macro's zijn wel ingeschakeld). Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Groet Anica

Bijlagen

Beste Anica ;)

Waarschijnlijk zit er een fout in je VBA code.

Als je deze hier plaats dan kunnen de experts van dit forum er eens naar kijken.
Kijk ook eens naar de zoekfunctie op dit forum (foutmelding 1004)

Kijk ook eens naar deze topic

Groetjes danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi Danny,

de code die gebruikt wordt is (en heel vaak herhaald wordt, alleen met andere verwijzingen erin):

Sub Abs_delta_tot_10()
'
' Abs_delta_tot_10 Macro
'

'
Sheets("behandeloverzicht 1-10").Select
Range("B6:B16").Select
ActiveSheet.Shapes.AddChart.Select
ActiveChart.SetSourceData Source:=Range("'behandeloverzicht 1-10'!$B$6:$B$16" _
)
ActiveChart.ChartType = xlLine
ActiveChart.Location Where:=xlLocationAsObject, Name:= _
"Grafiek absoluut 1-10"
End Sub

Bij foutopsporing wordt bij die ene gebruiker de regel 'ActiveSheet.Shapes.AddChart.Select' geel. Hier zal dus wel ergens de fout in zitten.

Groet Anica

Een extra toevoeging aan dit (voor mij althans) mysterie:

wanneer ik in het tabblad 'Behandeloverzicht 1-10' zelf een kolom selecteer en handmatig dezelfde grafiek invoeg die ik graag met de knop (met macro) zou willen invoegen, lukt het wel.

Anica

Beste Anica ;)

Heb eens gegoogled, want ben ook geen expert daarin.
Kijk eens naar deze site.

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi,

bedankt voor de reactie. Ik begrijp helaas niet exact wat u bedoelt.

In het tabblad 'behandeloverzicht 1-20' waar de macro die u vermeldt naar verwijst, moet van D6 t/m D26 ook een grafiek gemaakt wordt. De grafiek moet gevuld worden met data uit deze kolom totdat er een 'niet gevulde cel' verschijnt, dan moet de grafiek stoppen (het kan immers zo zijn dat er 15 behandelingen worden uitgevoerd en dat er dan gestopt wordt). Waarom is de range dan te hoog?

Mocht het aan de range liggen, waarom werkt het dan bij de ene computer perfect en bij de andere niet?

Groet Anica

Ik zat verkeerd , bij mij werkt het zoals op al die andere computers van U .
Eens proberen om excel opnieuw op die ene computer te herinstalleren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan