Foutmelding 25090 bij opstarten Office programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijn09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Berichten
4
Hallo.

Als ik een Office programma probeer op te starten, komt er eerst een installatieschermpje voor, dan de foutmelding:

Fout : 25090
Er is een probleem opgetreden met de office bronengine, Systeemout: -2147024893. Open C:\Program files\Microsoft\Office\Office11\1043\setup.CHM en zoek naar Offie bronengine voor informatie over de oplossing van dit probleem.

In deze handleiding staat de mogelijkheid om de Office bronengine weer aan te zetten. Dan komt er de foutmelding:
Could not start the Office Source Enging service on a Local Computer
Error 3: The system cannot find the path specified.

Vervolgens geprobeerd om de installatie te herstellen, vraagt de PC tijdens de installatie om de Office 2003 CD (die zit dan in de drive).

Ten slotte nog geprobeerd om de installatie te verwijderen, maar dan komt de eerste foutmelding (fout 25090) 2x terug, daarna wordt ook de de-installatie afgebroken.


Mogelijke oorzaak kan zijn dat ik bij een schoonmaak iets te grondig bezig ben geweest en wat essentiële bestanden heb verwijderd... :eek:

Is er nog een andere optie dan een format c: :( ? Ik zou het niet meer weten. Alle hulp is welkom. Alvast bedankt.

Mvg,
Marijn09
 
Helaas, dit werkte niet. Maar na wat zoeken op de supportsite van Microsoft, kwam ik artikel http://support.microsoft.com/kb/834581/en-us tegen.
Nadat ik beide opties doorlopen heb, werkt mijn Office weer. Enige was dat ik de map \program files\common files\microsoft shared\source engine\ zelf moest aanmaken. Die bleek niet meer in mijn systeem te staan.
Na de eerste stap kon ik mijn installatie verwijderen en opnieuw installeren. Nu werkt alles weer naar behoren.

Bedankt voor het meedenken.

Groet,
Marijn09
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan