Opgelost foutmelding 2950, ineens krijg ik deze .

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Stubbe57

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Goede dag
Ineens krijg ik de foutmelding 2950 wanneer ik een een scherm probeer te openen, in in de foutcode geeft hij dit aan
voorafgaand van deze melding.

1752951037395.png

1752950932070.png

Ik heb al rondgekeken wat ik kan doen met de melding 2950 maar niks helpt .

Wie oh wie kan mij hiermee helpen

Alvast bedankt, Jan

Bijlagen

• 1752950983336.png
    1752950983336.png
    8,4 KB · Weergaven: 1
Ben even verder gaan kijken wat er gebeurd en in de hoofdtabel bij record 716 zit het proleem, elk veld staat VERWIJDERD.
Als ik dit record verwijder en opnieuw in het invoerscherm probeer te komen krijg ik de melding Record Verwijderd, en wederom staat 716 erin met in alle velden VERWIJDERD.
Ook kan ik de desbetreffende tabel ook niet verplaatsen naar een copy database, blijft aangeven Record Verwijderd , Alle ander tabellen wel
Geen idee hoe nu verder

Laatst bewerkt:
Ik ook niet. Maar ik heb de db dan ook niet, alleen een glazen bol. Sowieso ben ik geen kenner (laat staan fan) van macro's dus met alleen een plaatje van een foutmelding komen we echt niet verder.
Duidelijk is dat er een record is verwijderd uit een tabel (je zegt niet welke; hoofdtabel? Wat moet ons dat zeggen? Dat je hoofden opslaat in een tabel?) en dat dat niet goed is gegaan. In ieder geval is je formulier niet tijdig ververst. En dát zie je terug in de procedure.

Wat je zou kunnen doen: alle formulieren sluiten, en de database Comprimeren en Herstellen. Daarvoor zit een knop in een werkbalkmenu. Kijken of het record dan wél weg is.

Access error 2950 betekent in de meeste gevallen dat je de macro's niet kunnen uitgevoerd worden omdat de database op een niet vertrouwde locatie staat. Dit kan je oplossen door de map waarin de database staat in het trust centrum aan te geven als 'trusted location' ,zie ook video solve error 2950 (het laatste stukje is reklame).
De melding betreffende het verwijderd record en het feit dat je bij record 716 overal 'VERWIJDERD' ziet staan geeft aan dat er tijdens het verwijderen van het record een fout is gebeurd. Je hebt daar dus een corrupt record. Dit kan als bijvoorbeeld Access plots wordt afgesloten terwijl iemand dat record aan het bewerken is. Normaal zou een 'Compact and repair' dit moeten verhelpen. Indien niet kan je proberen om de tabel TblContract te hernoemen als TblContract_old (eerst de relaties verwijderen tussen deze tabel en de andere) en dan via een Make Table query een nieuwe tabel TblContract aanmaken. Bij de criteria van deze query neem je alle records mee behalve het corrupte record. Dan leg je de relaties opnieuw tussen de nieuwe tabel tblContract en de andere tabellen.

Ik ben bezig geweest met tabellen en database op nieuw te koppelen nadat ik record 716 volledig heb weten te verwijderen.
De database draait weer naar behoren op meerdere laptops ( 3 totaal )
IIG dank voor het meedenken.
Groet Jan

Terug
Bovenaan Onderaan