Foutmelding 3022

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dankes

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Ben een klein database aan het maken om een kleine stock bij te houden.
Heb 2 vragen.
Vraag 1
Heb een subformulier gemaakt maar als ik iets invult krijg ik de volgende foutmelding:
De opgegeven wijzigingen aan de tabel zijn niet aangebracht omdat zij dubbele waarden zouden opleveren voor de index, primaire sleutel of relatie. (Fout 3022)
Oplossing???

Vraag 2
Heb in een query een veld waarin een getal komt te staan door een formule. In een andere query wil ik dat als ik die query open doet dat getal daar automatisch komt te staan. Hoe doe ik dat?

Vraag 2 Heb in een query een veld waarin een getal komt te staan door een formule. In een andere query wil ik dat als ik die query open doet dat getal daar automatisch komt te staan. Hoe doe ik dat?
Door een query op een query te bouwen.
Dus van query 1 van waar je de uitkomst van de formule hebt staan. Dan maak je een tweede query waarin je in de ontwerpweergave de query 1 selecteert en dan de kolom van de uitkomst.

Dus als je vervolgens daarna de query 2 opent zie je waarde verschijnen die je in query hebt uitgerekend.

Geplaatst door Japsur

Door een query op een query te bouwen.
Dus van query 1 van waar je de uitkomst van de formule hebt staan. Dan maak je een tweede query waarin je in de ontwerpweergave de query 1 selecteert en dan de kolom van de uitkomst.

Dus als je vervolgens daarna de query 2 opent zie je waarde verschijnen die je in query hebt uitgerekend.

Heb dit gedaan maar kan niets invullen.
Heb query 2 aangemaakt op basis van een tabel. Als ik daar een veld van een query aan toevoeg werkt het niet.

Hmz,
Zoals ik uit jou vraag kan opmaken
Heb in een query een veld waarin een getal komt te staan door een formule. In een andere query wil ik dat als ik die query open doet dat getal daar automatisch komt te staan. Hoe doe ik dat?
wil je het volgende hebben in een DB. (zie bijlage)
Query 1 is gebaseerd op een tabel en query 2 is gebaseerd op query 1. Het is idd logisch dat je in je query 2 geen waarden kunt invoeren omdat dit een berekend veld is dat berekend is in query 1.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Japsur
Hmz,
Zoals ik uit jou vraag kan opmaken wil je het volgende hebben in een DB. (zie bijlage)
Query 1 is gebaseerd op een tabel en query 2 is gebaseerd op query 1. Het is idd logisch dat je in je query 2 geen waarden kunt invoeren omdat dit een berekend veld is dat berekend is in query 1.

Wat ik wil bekomen kun je zien in bijlage. Ik heb het aangepast.
Wat is dan de oplossing?

Hmz ja, ik snap deze wel een b-tje
Ik heb hem ook weer aangepast, nu is alleen wel zo, als er in tabel 1 meer waarden voor de kolommen A en B staan dan in tabel 2 dan rekent ie in query 2 maar tot het max. aantal kolommen in tabel 2, en andersom, klinkt wat vaag, maar je moet er wel voor zorgen dat in beide kolommen evenveel waarden komen te staan, anders worden een aantal waarden niet berekend.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door paul.jacobs
kan je me uitleggen waarom clom c in een andere tabel staat?

Om mijn vraag duidelijker te maken. Daarom ook een andere query op basis van die tabel. Voor wat het allemaal moet dienen is het gemakelijker om het zo te doen.

Ok maar je op de manier hoe je het nu doet werkt het niet goed denk ik …
Wat naar mijn idee slim is is dat je in tabel 2 een regel bijmaakt waarin je het id van tabel 1 komt te staan waaraan in tabel 2 kolom c de gegevens zijn verbonden .
Dit is een opzet daarvan ..

Ok maar je op de manier hoe je het nu doet werkt het niet goed denk ik …
Wat naar mijn idee slim is is dat je in tabel 2 een regel bijmaakt waarin je het id van tabel 1 komt te staan waaraan in tabel 2 kolom c de gegevens zijn verbonden .
Dit is een opzet daarvan ..

Het werkt MAAR......als ik nu een formulier maak op basis van die query kan ik niets invullen in dat formulier en dat is de uiteindelijke bedoeling.
Hoe los ik dat op?

Geplaatst door Dankes

Het werkt MAAR......als ik nu een formulier maak op basis van die query kan ik niets invullen in dat formulier en dat is de uiteindelijke bedoeling.
Hoe los ik dat op?

Sorry maar heb je vraag niet begrepen.

ik bedoelde met op de stite zetten , of je nog een keer je db op deze site mee te sturen

ik bedoelde met op de stite zetten , of je nog een keer je db op deze site mee te sturen

Kijk bij formulieren om te zien wat ik wil bedoelen

Bijlagen

is dit wat je wil ? zoniet hoor ik het wel weer :thumb:

Met behulp van jullie en zelf een aantal zaken aan te passen heb ik het gevonden.

Tx all.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan