Foutmelding 3101: Kan geen record vinden in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DataBeast

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2014
Hallo,

Wij zijn een projectgroep die in opdracht van school een databse moeten maken voor een open podium. Al enige tijd zijn we al bezig met dit project, het normalisatie proces is al voltooid. Echter lopen we tegen het volgende probleem aan:

De Microsoft Office Access-database-engine kan geen record vinden in tabel <naam> waarvoor de sleutel overeenkomt met de volgende velden: <naam>. (Fout 3101)

Dit wordt veroorzaakt wanneer we een formulier willen aanmaken. Wij denken dat komt door een conflict tussen de sleutels in de tabellen bandnaam en bandinformatie.

Zou iemand ons hiermee kunnen helpen?

M.v.g,

Databeast

Bekijk bijlage Databeast Versie 2.2 zonder schakelbord ed.zip

Laatst bewerkt:
Ik heb zo mijn bedenkingen bij het normalistatieproces; zo ligt de relatie tussen [Bandnaam] en [Bandinformatie] volgens mij verkeerd om. En al die Outer Joins? Zou ik ook Inner Joins voor hebben gebruikt. Gek genoeg heeft de enige relatie die in mijn ogen een Outer Join zou mogen hebben een Inner Join :).
Je geeft overigens niet precies aan wanneer je de fout krijgt; wellicht kun je daar wat meer over vertellen?

Dit wordt veroorzaakt wanneer we een formulier willen aanmaken.
Da's niet echt duidelijk :)

Mijn excuses: Bij het formulier bandnaam, krijgen we de foutmelding. De foutmelding wordt weergeven nadat we het record willen opslaan in de database.

Bedankt voor de snelle reactie!

Dat je niks kunt invoeren is overigens logisch; je hebt een één-op-veel koppeling tussen Bandnaam en Bandinformatie, dus je kunt nooit velden uit beide tabellen op één enkelvoudig formulier invullen. Dat moet sowieso met een doorlopend subformulier. Maar ik zou verder nog maar eens goed naar de structuur kijken, want ik zie nog een hoop verbeterpunten. Het normalisatieproces is nog niet voltooid :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan