Foutmelding: 80048820 (WLM, alles geprobeert lukt nog steeds niet)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kilat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kilat

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
64
Beste Helpmij.

Ik krijg een foutmelding 80048820 met Windows Live Messenger.
Ik heb alles geprobeerd en ik draai Windows Vista Busness Edition.
En ik heb firewall: ZoneAlarm van ZoneLABS, ik heb die uit gezet e.d.
Als ik mijn tijd wilt syncroniseren (of dergelijke) dan krijg ik foutmelding:

710nt1.jpg



Ik vind dit namelijk erg lastig ik heb echt alle forum's gelezen,
alle stappen gedaan maar dit werkt echt voor geen meter!

:(


Wat moet ik doen.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen met deze key-porten fout.

Groeten.
Shento
 
het zijn niet zozeer de key-poorten

als je firewall juist is ingesteld en deze error krijg wilt dat zeggen dat je beveiligingscertificaten onjuist zijn.

wat te doen ?

ga naar Deze computer > primare harde schijf (C: ) > map users > je gebruikersnaam > activeer in mapopties "verborgen bestanden en mappen weergeven" > appdata > local > microsoft > messenger > al de mappen en bestanden die je daar ziet verwijderen > bij msn verbinding laten herstellen zodat hij nieuwe certificaten ophaalt > nog steeds niets? , herstart computer even.

,greetz

XtremeGamer™
 
Probeer eens een andere time-server uit het lijstje.
Werkt dat niet, probeer dan eens een time-server in te vullen, zoals 0.pool.ntp.org
(eerste is een nul, niet een O)

Succes,

Tijs.
 
als je firewall juist is ingesteld en deze error krijg wilt dat zeggen dat je beveiligingscertificaten onjuist zijn.

wat te doen ?

ga naar Deze computer > primare harde schijf (C: ) > map users > je gebruikersnaam > activeer in mapopties "verborgen bestanden en mappen weergeven" > appdata > local > microsoft > messenger > al de mappen en bestanden die je daar ziet verwijderen > bij msn verbinding laten herstellen zodat hij nieuwe certificaten ophaalt > nog steeds niets? , herstart computer even.

,greetz

XtremeGamer™

Vreemd.
Die mappen zijn al leeg :s?

Code:
C:\Users\Shento\AppData\Local\Microsoft\Messenger

wat moet ik doen?

dnties manier ook fout (heb trouwens ook andere tijd server geprobeert).
Zelf is mijn firewall trusted servers ingevoerd en me firewall uit gezet.

Ik vind dit erg verveld :s
Ligt het ook wel 100% aan de klok, waarom trouwens?

2s17jnl.jpg


Mvg,
Shento
 
Laatst bewerkt:
Voor NTP worden helemaal geen certificaten gebruikt, dus richt je niet daarop.

Het feit dat je niet kunt synchroniseren lijkt mij aan verbindingsproblemen te liggen, en dan vermoed ik vooral firewalls, maar foute instellingen in je tcp/ip stack zijn ook niet uit te sluiten.

1. Kijk eerst even of 0.pool.ntp.org wel resolvet naar een ip-adres:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup 0.pool.ntp.org
Dat levert bij mij de volgende ip-adressen op:
Non-authoritative answer:
Name: 0.pool.ntp.org
Addresses: 213.239.154.12, 130.89.164.77, 89.248.161.139, 192.87.36.4
87.238.168.160
2. Als 1. geen probleem is bij jou, reset tcp/ip instellingen (vanuit command-prompt):
netsh interface ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

Hopelijk helpt het wat.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan