Foutmelding 81000306

Status
Niet open voor verdere reacties.

RinusNoord

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Berichten
205
Hallo Allemaal

Als ik mij bij live-messenger wil aanmelden dan lukt dat niet, krijg foutmelding 81000306.
De firewall is gewoon die van Windows XP home,
Mijn provider is Cayway en ik heb een E-TECH router (niet draadloos).
Met de gewone oude msn gaat het wel,met MSN 7.5 gaat het ook niet.
Ik heb 2 computers op de router draaien, kan met beide niet aanmelden.
Als ik op probleem oplossing klikt krijg ik op draadloos na alles aangevinkt.
Dus wie kan mijn probleem oplossen????

Gr : Rinus
 
* Dit probleem doet zich meestal voor doordat MSN Messenger niet de juiste rechten voor toegang tot het internet heeft in je firewall. Controleer dit bij de instellingen van je firewall en geef MSN Messenger zonodig de juiste rechten.

* Dit probleem kan ook veroorzaakt worden door onjuiste beveiligingsinstellingen van Internet Explorer. Die kun je als volgt checken: klik op "Extra" --> "Internet-opties" --> "Geavanceerd" --> kijk of die opties "SSL 2.0 gebruiken" en "SSL 3.0 gebruiken" zijn aangevinkt. Als dit niet het geval is, vink ze dan aan, klik op "Toepassen" en daarna op "OK".

* Open MSN Messenger --> "Extra" --> "Opties" --> "Verbinding" --> vinkje weghalen bij "Ik gebruik een proxy server box". Probeer daarna opnieuw aan te melden. Als dat niet lukt, plaats dan 't vinkje opnieuw en probeer weer aan te melden.

* Klik op "Extra" --> "Internet-opties" --> "Verbindingen" --> "LAN-instellingen" --> "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen" aanvinken --> klik in dit scherm op "OK" en in 't daarvóór verschenen scherm eerst op "Toepassen" en daarna op "OK".

* Klik op "Start" --> "Uitvoeren" --> typ (of kopieer en plak) regsvr32 softpub.dll --> klik op "OK". Start voor de zekerheid opnieuw op en probeer je opnieuw aan te melden.
 
hallo Jos
Alles wat je voorsteld heb ik gedaan,alleen het onderstaand ging niet kreeg niet de melding toepassen.

Klik op "Extra" --> "Internet-opties" --> "Verbindingen" --> "LAN-instellingen" --> "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen" aanvinken --> klik in dit scherm op "OK" en in 't daarvóór verschenen scherm eerst op "Toepassen" en daarna op "OK".

Mijn firewall laat messenger 8.1 toe, dus die heb ik erop gezet,maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Ik denk dat mijn router hem blokkeert.

Graag hoor ik nog meer ideeen.

Gr : Rinus.
 
Start eens messenger>> ga naar extra>>Opties
Bij verbindingen>>Geavanceerde instellingen
Bij Sock moet je de entries verwijderen
Klik op OK.

Doet bovenstaande het niet, probeer dan:
Bij uitvoeren cmd en dan ipconfig/flushdns, druk dan op enter.

Succes :thumb:
 
Bij messenger geavanceerde opties, staat bij mij niets aangevinkt!
Doe ik bij TCP testen krijg ik de melding "gelukt u kunt u aanmelden bij live messenger.
Hetzelfde krijg ik bij http testen.
Als ik de door u gemelde uitvoeren van:

Bij uitvoeren cmd en dan ipconfig/flushdns, druk dan op enter.

Dan kan mijn computer dit bestand niet vinden.

De oude messenger werkt goed ik kan ook mij aanmelden bij messenger live-mail!!
Alleen de live-messenger werkt niet.

Gr : Rinus
 
Even voor de zekerheid.
Kan je wel via webmessenger on-line komen?

Zo ja, dan moet je toch even kijken of je firewall het programma niet tegenhoud.
 
Ik denk dat ik eruit ben, Google toolbar had een popup blokkering.
Zal morgen wel verder kijken.

In elk geval bedankt!!!
 
Niet gelukt om met live messenger in te loggen krijg nog steeds dezelfde foutmelding

Via webmessenger gaat het wel, met de oude messenger die op de home xp staat ook maar met de live-messenger niet.
Ik begrijp er geen snars van.
Wie wel??

Gr : Rinus
 
Laatst bewerkt:
Heeej, ik zit met precies hetzelfde probleem!!! Echt irritant.. Heb alles geprobeerd.. Google afgestruind..

Hier wat feitjes:
- Heb windows vista
- Ligt niet aan firewall (heb verder niet gekeken naar Nod32; heeft dat ermee te maken?)
- heb al autotuning en ipconfig/flashdns etc.. gedaan via CMD
- Verschillende dll's uitgevoerd voor DIIregistry .. Kon alleen initpki.dll ofzo niet vinden.. Maar heb ik gedownload enzo maar gaf nog steeds problemen..
- Heb al verschillende dingen uitgevogeld in de opties bij Windows Live Messenger 8.1 zelf..
- MSN messenger al geinstalleerd
- Internet doet het
- Updates geinstalleerd op een update van Wordviewer 2003 na..
- Webmessenger doet het ook niet.. Ebuddy wel
- Heb ook al geprobeerd om mappen te verwijderen van App data / Local Settings/ Windows Live
- Als ik zo'n test doe voor de verbinding blijft ie hangen bij het gedeelte Key-poorten
- Heb het probleem al zo'n 2 dagen
- Java update en Windows update doen het nu ook niet en het weerbericht van mijn sidebar (google desktop) werken nu ook niet meer.. Kan dit ermee te maken hebben?

Geen idee wat nu te doen.. :confused:

Alvast HARTELIJK bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik ahd het zelfde probleem en opgelost door de command prompt als adminstrator uit te voeren en daarna ipconfig/flushdns.
hopelijk helpt het
 
Oke, ik zit ineens met hetzelfde pronleem. Ik heb niets veranderd, en msn werkt niet meer op XP.
Heb al vreselijk veel geprobeerd, ook webmessengers doet ie niet, firewall heb ik niet (behalve van Windows zelf) want AVG heeft volgens mij geen firewall.
Iemand hulp?
 
ik kan ook niet op andere pc's inloggen. anderen kunnen wel op mijn pc inloggen?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan