foutmelding accu bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit40

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2001
hallo allemaal

Ik ben in het bezit van een dell inspiron 1501,het volgende is er aan de hand,sinds gisteren krijg ik bij het opstarten de volgende melding

Warning:The battery cannot be identified
This system will be unable to charge this battery

Press any key to continue

Press<F2> 2 times to enter SETUP
Press<F12> and any key to enter Boot menu

maar de accu wordt wel opgeladen als de stekker in het stopcontact zit en krijg ook het icoontje te zien rechtsonderin dat hij aan het opladen is of vol is
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze foutmelding weg kan halen en wat eventueel de reden zou kunnen zijn
Ook bij apparaatbeheer wordt gemeld dat het apparaat correct werkt

Alvast bedankt
gerrit

Deze melding komt vaak voor bij een "alternatieve" accu.
Dell heeft 't liefste de orginele accu d'r in.

Er vanuitgaande dat er de orginele accu nog in zit, haal je de accu d'r even uit en maak je de contacten aan beide kanten even schoon, vaak is hiermee het probleem opgelost.

Als je een orginele accu hebt en de connectoren zijn schoon dien je even contact op te nemen met dell.

het is een orginele accu van Dell,heb de accu er uitgehaald alles schoon gemaakt ,maar ik blijf dezelfde melding krijgen met opstarten,hij wordt wel gewoon opgeladen en kan de accu gewoon gebruiken als de stekker eruit is,en ook de weergaven van hoeveel procent ernog inzit doet het.

groet gerrit

opgelost

het probleem is vanzelf opgelost ,een aantal keren de accu helemaal opgebruikt en toen is de melding verdwenen
bedankt voor jullie reactie

groet gerrit

battery cannot be identified

hee,

ik heb inmiddels hetzelfde probleem.
schoonmaken werkt niet.
het is een originele battery.
ik kan geen contact opnemen met de technische support omdat mijn laptop niet uit europa schijnt te komen.
kunnen jullie met helpen dmv een email adres ofzo?
anders zit er maar 1 ding op, bellen...

groetjes,
tarja

@tarjaturunen,

Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarbij is deze topic van 2007, dus lang niet actueel meer.

Ik sluit deze nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan