foutmelding "array type required"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niek79

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Wie kan mij helpen.
In een programma dat ik heb geschreven krijg ik bij het compilen de foutmelding "arry type required". Volgens mij echter is de bedoelde array een integer, zoals het programma ook aangeeft. Blijkbaar moet ik nog iets doen ergens (hoe vaag kan het zijn).
Kan iemand mij helpen? Wat betekent deze foutmelding precies en wat meot je in het algemeen doen om dit op te lossen?
Alavst bedankt!

Ik denk dat je het zo moet zien: Je krijgt de foutmelding ergens waar je een variabele of een constante van een ander type dan een array meegeeft bij de aanroep van een functie of procedure waar de functie of procedure een array als parameter verwacht.
Kijk dus je functie- en procedure declaraties na waar ergens een array als parameter moet worden gebruikt. Zodra je die functie- en procedurenamen hebt opgeschreven, kijk waar je ze aanroept en welke parameter je bij het aanroepen meegeeft. Is dat dan niet een array, dan snap je waar de melding vandaan komt.
Dit geldt natuurlijk ook voor functies/procedures die automatisch al in de programmeertaal beschikbaar zijn.

Natuurlijk kan het ook zijn dat er bepaald type array moeten worden meegegeven aan een functie of procedure, en je daar ergens een fout gemaakt hebt als je ze ergens aanroept.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan