Foutmelding backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

booge007

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2004
Goedendag,

Ik gebruik backup van Windows 7 (daarvoor in Vista). Op zich werkt dat prima alleen ik krijg telkens de volgende foutmelding.

Er is een probleem opgetreden bij het uitvoeren van een back-up van bestand C:\Users\IUSR_NMPR\AppData\LocalLow. Fout:(Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002))
Er is een probleem opgetreden bij het uitvoeren van een back-up van bestand C:\Users\IUSR_NMPR\Contacts. Fout:(Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002))
Er is een probleem opgetreden bij het uitvoeren van een back-up van bestand C:\Users\IUSR_NMPR\Searches. Fout:(Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002))

Wie herkent deze melding (van deze mij onbekende user) en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,
Peter

Kijk hier

Komt erop neer dat je
1. óf die mappen uitsluit van backup (methode staat in de link). Dit beveel ik aan.
2. óf die mappen verwijderd, omdat er toch geen gebruiker IUSR_NMPR op je pc zal bestaan. Dat kun je trouwens makkelijk nakijken:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k net user
Kijk of de uitvoer dat IUSR_NMPR account bevat. Indien niet, dan zou je die C:\users\IUSR_NMPR map weg kunnen gooien, maar optie 1. lijkt me het handigst én het veiligst.

PS: Als je voor optie 1. gaat is het aanpassen van de registry niet nodig wat betreft het loggen van aanmaak van gebruikers. Het stuk "If you would like to know which program created this account..." t/m "...check the Security log as soon as possible. Let’s see if we can find some clues." kan dan overgeslagen worden.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,

Dank voor je snelle reactie.

Het resultaat van het cmd is als volgt:
Administrator ASPNET GAST
IUSR_NMPR Peter

Hoe ik dit moet interpreteren weet ik eigenlijk niet goed en weet dus niet of ik USR_NMPR kan verwijderen.

De link waar je naar verwijst had ik zelf ook al gevonden.
Begrijp ik goed dat dit inhoudt dat de aanbevolen automatische instelling van Windows back-up (op de vraag 'Waarvan wilt u een back-up maken?') hiermee niet kan worden toegepast en het uitschakelen van IUSR_NMPR alleen kan in de instelling 'Zelf bepalen'.
Wat kan ik dan het beste aanvinken en hoe gaat dat dan met het maken van de systeemkopie? Dat hoeft toch niet iedere keer? Ik begreep dat in de automatische instelling Windows dit af en toe doet.

Graag je advies

Groet,
Peter

Omdat de status van dit IUSR_NMPR account niet eens bij Microsoft is op te vragen (er zijn verschillende 'verklaringen' waar dat account voor dient), zou ik die mappen gewoon aanmaken. [Ook al praat Backup over bestand, het zijn wel degelijk mappen!].
Omdat IUSR_NMPR niet als normale gebruiker inlogt wordt de daarbij horende map C:\Users\IUSR_NMPR niet gevuld op de manier zoals bij (bijv.) jouw account gebeurd is.

Even met de juiste instructies erbij (hopelijk loop je niet tegen rechtenproblemen aan hierbij):
1. maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
2. In het geopende CMD-venster:
md C:\Users\IUSR_NMPR\AppData\LocalLow
md C:\Users\IUSR_NMPR\Contacts
md C:\Users\IUSR_NMPR\Searches

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,
Ik heb de directories aangemaakt en daarmee is de melding inderdaad verdwenen! Dank voor je hulp. Dit item kan wat mij betreft worden gesloten.
Peter

Mooi dat de oplossing gewerkt heeft.

De vraag afsluiten doe je zelf, als starter van de vraag: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan