• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding bibliotheek

• Onderwerp starter Onderwerp starter amh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

amh

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Geacht forum;

ik heb al geruime tijd een goed werkend excelprogr. met vba, een soort voorraad programma met userform aangestuurd
vorige week heb ik dit prog uitgebreid met diverse msgboxen om het een en ander gebruiksvriendelijker te maken
Op mijn pc draait alles goed, op een andere pc krijg ik de foutmelding ' Compileerfout - kan het project of bibliotheek niet vinden ' prog loopt vast op diverse code's, dit zijn allemaal code's die er vanaf het begin al in staan. b.v. zoekstring = .naam ...... waarbij naam blauw is maar ook in diverse msg boxen op de code chr(13) waarbij chr blauw is
Waarom werkt het alleen op mijn pc, en niet meer op andere pc's ? Wie heeft een idee

AmH

amh,

Kijk eens of bij alle twee de pc's de invoegtoepassingen de zelfde zijn aangevinkt.

amh,

Kijk eens of bij alle twee de pc's de invoegtoepassingen de zelfde zijn aangevinkt.

EA

bij beide pc's heb ik bij invoegtoepassingen 4 hokjes om aan te vinken bij beide is er niks aangevinkt. of is het verstandig om bij beide 'analisis toolpack-vba' wel aan te vinken

of ik moet alle veranderingen weer ongedaan maken, maar lijkt me niet de mooiste oplossing.
nog meer suggesties?

AmH

Dan kan dat het niet zijn, denk ik.
Zijn de versie's verschillend?

Dan kan dat het niet zijn, denk ik.
Zijn de versie's verschillend?

EA

Nee op beide zit office 2010 (zelfde pakket met 3 lic.) en mijn pc is een medion AMD proc. ca 2 jaar oud daar werkt het wel de ander is een nieuwe Acer met touch screen proc weet ik niet. daar werkt het nu niet meer sinds de laatste wijzigingen
Ik weet niet meer wat ikallemaal veranderd heb, maar heb ook blokken code's tussen screen updating false en true gezet zodat het prog wat rustiger lijkt (als ie gegevens naar ander tabbladen schrijft of ophaalt, flits het niet meer.
Kan zulke code ook invloed hebben?

AmH

Ik zou het niet zo gauw weten wat te doen.
Er zal best nog wel iemand naar kijken en heeft die de oplossing voor je.

Ik zou het niet zo gauw weten wat te doen.
Er zal best nog wel iemand naar kijken en heeft die de oplossing voor je.

EA

In zoverre bedankt,
ik wacht het nog even af of er meer oplossingen komen,
anders zit er niks anders op dan de wijzigingen eruit en opnieuw, kijken waar het schip strand.

AmH

Kijk in je VB-Editor eens bij Extra >> Verwijzingen of daar bij allebei dezelfde items zijn aangevinkt.

Kijk in je VB-Editor eens bij Extra >> Verwijzingen of daar bij allebei dezelfde items zijn aangevinkt.

Ja ook hier zijn beide pc gelijk,
heb inmiddels dezelfde wijzigingen weer opnieuw ingevoerd in de eerdere versie,
en nu werkt het op beide pc.
Raar, misschien is er een typefout geweest, maar blijft het raar dat het bij mij wel werkte, en op de andere pc niet.
In ieder geval bedankt voor jullie medewerking.
en ga deze vraag nu afsluiten.

AmH

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan