• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding bij aanzetten verwijzing microsoft outlook 14.0 Object LIbrary

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralbers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik ben een excelbestand aan het maken waarbij gegevens geexporteerd kunnen worden naar powerpoint.
Ik heb dit bij een testbestand uitgetest en dit werkt perfect.

Ik wil nu echter dezelfde code in het originele bestand gebruiken en moet daarvoor eenmalig de verwijzing aanzetten ik krijg hierbij echter een foutmelding
Code:
de opgegeven naam is strijdig met een bestaand project, een bestaande module of een bestaande objectbibliotheek

Het gaat om de verwijzing Microsoft PowerPoint 14.0 Object Library

Overige verwijzingen die aangevinkt staan zijn:
- Visual Basic for applications
- Microsoft Excel 14.0 Object Library
- OLE Automation
- Microsoft Office 14.0 Oject Library
Daarnaast staat er een verwijzing: NIET OPGESLAGEN VBAProject

Het probleem is denk ik dat ik het bestand ooit gestart heb onder office 2013. Nu werk ik echter met office 2010.

Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Alvast bedankt
Groeten Roel

Office versies zijn niet downward compatible, dus je kunt geen Office 2013 bibliotheek gebruiken in een Office 2010 omgeving. Je kunt eens proberen om de macro uit deze link te draaien, en te kijken of dat het probleem van de niet-opgeslagen bibliotheek oplost.
Alternatief is natuurlijk om een nieuw bestand te maken, en alle bladen daarin te importeren en de macro('s) opnieuw te maken d.m.v. S&P (sleuren en pleuren). Dan kun je de bibliotheken weer correct instellen. Of met Late Binding werken, dan heb je sowieso nergens last van.

Die macro had ik volgens mij al gevonden maar dat had niet veel resultaat.
Nieuw bestand maken is natuurlijk geen ideale oplossing maar als dat de enige manier is.

Dat late en early binding dat gaat me ietsje boven de pet. Dat ziet er moeilijk uit.

Maar als we dan vervolgens over een paar jaar overstappen naar office 2013 zal de code dan ook werken? of is het op die manier wel compatible?

Ik ben er achter gekomen wat er fout ging en waarom ik die foutmelding kreeg bij het openen van die verwijzing.
Blijkbaar is het niet toegestaan de modulenaam Powerpoint te gebruiken bij deze verwijzing.
Bij een nieuw bestand werkte alles perfect totdat ik die naam opnieuw ging aanpassen

Na wat testen bleek ook het oude bestand gewoon te werken na deze wijziging.

Dan klopt je foutmelding ook nog wel:
de opgegeven naam is strijdig met een bestaand project, een bestaande
of een bestaande objectbibliotheek
Overigens helpt het een heel stuk als je de vraag alle informatie geeft; je had er bijvoorbeeld niet bijgezegd dat je in je originele bestand de modulenaam had veranderd. En dat je daardoor het probleem kreeg. Had je dat wél gedaan, dan was de link met de foutmelding namelijk heel makkelijk gelegd. Nu maak je het jezelf (en ons) een stuk moeilijker :).
Zoals ik al zei, gaat upgraden meestal wel goed.

Overigens is er geen (of nauwelijks) voordeel te bedenken waarom je zou 'upgraden' van 2010 naar 2013. In mijn ogen is 2010 superieur aan 2013 en ga je er alleen maar op achteruit. Ik zou eerder nog even wachten tot Microsof dat zelf ook in de gaten heeft, en een versie maakt die wél een verbetering is t.o.v. 2010. Sowieso heb ik nog nooit iemand ontmoet die sneller is gaan typen van de overgang naar welke nieuwe versie van Word dan ook :D. De Solow paradox geldt en straalt nog immer en in volle glorie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan