Foutmelding bij afsluiten o.a.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goertje

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Berichten
52
Ik hoop dat ik em hier goed neerzet, anders moeten jullie em ff verplaatsen :rolleyes:

1) Ok, eergister had ik mn pc de hele dag aan gehad en toen ik wilde afsluiten, gaf hij een foutmelding (grijs scherm met zwarte tekst, niet t standaard scherm met een beveiligingswaarschuwing, dr stond ook geen blauwe balk bovenin ofzo) Ik ben helaas de naam vergeten van de melding. Ik krijg nu de foutmelding niet meer, maar meestal heb ik mn pc ook niet van smorgens tot savonds aan.. Ligt dat ook aan te weinig geheugen? (stond volgens mij niet in de waarschuwing drbij)
2) Ook heb ik een rare MSN (messenger) 7.0; bij t vergroten (moet dit eigenlijk bij software he :eek: ) van het scherm, wordt de balk waar je naam instaat, oranje groen en verspringt hij van kleuren?? Mn broer heeft dezeflde pc en heeft dit niet, uninstallen en ALLES verwijderen hielp niet.. t blijft zich voordoen.. Ik heb geen MSN+ ofzo :S
ff een plaatje als voor beeld >>
HIER :).. Hoe kan dit?
3) En nog een probleem, als ik bijv. Windows Media Player aan heb (cdtje luitseren), MSN (laten we zeggen 5 gesprekken) en Mozilla (ongeveer 2 schermen open) dan krijg ik vreemd beeld, alsof t niet goed doorkomt, tekst valt bv weg of is niet eens te lezen, scherm indeling wordt anders.. Als ik met Alt F4 dan Media Player of Mozilla sluit, dan doet ie t meestal wel weer gewoon.. Te weinig geheugen?

Ik heb al op ASO een HiJack This log geplaatst en mn pc is gewoon schoon
Ik weet, t zijn geen enorme problemen, maar tis wel irritant(vooral nummer 3).. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.. Alvast bedankt

De systeem info:

Windows 98 SE (Compaq pc)
533Mhz
128MB ram
16MB videokaart (voodoo3 3500)
hebben jullie nog wat nodig?
 
Laatst bewerkt:
Als ik zo lees wat jij aan hardware in de pc hebt zitten en hoe jij het arme apparaat mishandelt met allerlei geopende programma's :eek:

Een Mozila/firefox scherm gebruikt rond de 25 mb
Messenger ongeveer 40 mb en per geopend gesprek nog 1 tot 2 mb
Dan misschien ook nog Outlook Express open, ook 15 mb
Mediaplayer ook weer ruim 15 mb
Daarbij nog de 'gewone' geheugen aanslag van win98, dan kom je al intern geheugen tekort en zal er 'geswapped' gaan worden naar je harddisk, iets wat de snelheid zeker niet ten goede zal komen. Daarbij komt dan ook nog een 'kleine' videokaart wat waarschijnlijk de oorzaak is dat af en toe je beeld verandert/niet te lezen is.

Kortom je probeert een oud autootje te laten rijden als een moderne middenklasser.
 
Dankjulliewel
maar t gekke is, mn broer heeft dezeflde pc en daar is t probleem niet :S

Maar wat zou ik dan moeten doen, volgens jullie?? 128MB drbij kopen?

Hier staat t plaatje opnieuw
 
Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie. :)
 
Zijn de computer exact hetzelfde, dus ook alle hardware van hetzelfde merk, type en hardware revisie? Is jouw pc misschien stoffiger aan de binnenkant dan de zijn (warmte probleem videokaart)
 
tegelijk gekocht en hetzelfde type, dus ja precies hetzelfde.. misschien moet ik es gaan stofzuigen dan ja :D

maar 128MB Ram drbij kopen, kan dat ook helpen?
 
Als je er goedkoop aan kan komen zal het kunnen helpen, alleen ik zou niet al teveel geld meer investeren in de pc, voor € 200 tot € 300 heb je een nieuwe pc. Weliswaar een budget pc, maar die zal al vele malen beter presteren dan degene die je nu hebt.
 
ok.. een vriend van me heeft 128MB nog thuis liggen, misschien zelfs nog 2x 128MB (is t mogelijk dat ik in totaal dan 3x 128MB heb?)

Hoe bouw ik t in en installeer ik dat?
 
Goertje zei:
ok.. een vriend van me heeft 128MB nog thuis liggen, misschien zelfs nog 2x 128MB (is t mogelijk dat ik in totaal dan 3x 128MB heb?)

Hoe bouw ik t in en installeer ik dat?
Zo!
Let er wel op dat je hetzelfde type geheugen inbouwt.
Installeren hoeft niet, alleen inbouwen.

Nog stof gezogen trouwens?
 
Denk aan de ESD!!

ESD

Wat is ESD?
ESD staat voor “Electrostatic Discharge”, simpel te vertalen als “elektrostatische ontlading”.
ESD is het vrijkomen van statische elektriciteit wanneer twee objecten met elkaar in contact komen.

Beschrijving van het probleem
Materialen kunnen positief en negatief geladen zijn. Dit kan gebeuren wanneer twee materialen tegen elkaar bewegen (denk aan het contact van haren met een wollen trui). Wanneer een positief geladen materiaal (=elektrostatisch) contact maakt met een negatief geladen materiaal vindt er een overdracht van lading plaats. Dit is vaak te ontdekken aan het horen van geknetter of het zien van vonkjes. Bij deze overdracht komt een relatief hoge hoeveelheid warmte vrij welke gevoelige elektronische apparatuur kan beschadigen.

Voorkoming van het probleem
Er zijn twee methoden om ESD te voorkomen waarvan één de meest betrouwbare.
De eerste methode is het aanraken van een metalen gedeelte die aarde levert om daarmee een ESD te veroorzaken. Hierdoor is de persoon niet meer geladen en kan elektrische apparaatuur veilig aangeraakt worden.
Deze methode is niet erg betrouwbaar omdat de persoon na de ontlading opnieuw geladen kan worden en zijn lading ditmaal kwijtraakt aan de apparatuur met alle gevolgen van dien.

Beter is daarom ook om tijdens het werken met de PC continu aarde te maken waardoor opgewekte statische energie meteen afgevoerd wordt. Dit is mogelijk met behulp van een zogenaamd ESD-bandje. Dit is een polsbandje die op de kast (metalen gedeelte) van de PC aangesloten kan worden om via de drager aarde te maken met de grond. Op deze manier zal er geen sprake zijn van ESD via de gevoelige apparatuur.
 
nog geen stof gezogen, maar dat ga ik doen als ik t geheugen heb, dan doe ik alles in 1 keer.. spaart me weer moeite met kabels druit halen, pc naar onder dragen en open draaien :) Maar ik hoef t geheugen dus alleen op die manier in te bouwen, dicht maken, kabeltjes drin en klaar? niks controleren ofzo?
 
Ik zou er wel even goed op letten dat je hetzelfde type geheugen bijplaatst.
Wat voor type zit er nu in, is dat bekend?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan