Foutmelding Bij Audiodriver

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de handleiding staat dat het in- en uitschakelen van de geluidskaart (pagina 3-18) gebeurt in de BIOS onder "Integrated peripherals", om precies te zijn de optie: Onboard AC'97 Audio

Als je hele geluidskaart niet te zien is in Apparaatbeheer (en ook niet als apparaat met geel vraagteken), dan 'ziet' Windows 'm niet, en dus moet dat eerst gefixt worden.

Tijs.

De clusterbron kan niet afhankelijk worden gemaakt van de opgegeven bron omdat de clusterbron al afhankelijk is
Dit is de omschrijving van je foutmelding. Maar dit heeft geen zin want dit gaat hoofdzakelijk over servers. Wat ik ook tegenkom is dit:
Mogelijke oorzaak: U gebruikt schijfapparaten of stuurprogramma's die niet compatibel zijn.
Mijn vraag is,had je voorheen ook SP3 erop?

Laatst bewerkt:
HAHAHA sorry, totaal verkeerd gelezen, plus begrepen, Service pack 3 is naar mijn weten niet geinstalleerd..

Laatst bewerkt:
Details:

Foutcode: -5003 : 0x5
Foutgegevens:
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1814)
pAPP:Realtek AC'97 Audio
PVENDOR:Realtek Semiconductor Corp.
PGUID:fb08f381-6533-4108-b7dd-039e11fbc27e
$11.50.0.42618
@Windows XP Service Pack 3 (2600) BT_OTHER 232.64

oh je hebt gelijk...........wat vreemd? zou ik dat ergens kunnen vinden wat er nu staat geinstalleerd want ik heb deze windows uit de lucht geplukt en in de info stond geloof ik SP2, ik zoek even..

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Versie 5.1.2600 Service Pack 3 Build 2600
Fabrikant Microsoft Corporation
Systeemnaam LINÉ
Systeemfabrikant Paradigit
Systeemmodel MS-6741
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 15 Model 12 Stepping 0 AuthenticAMD ~1999 Mhz
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. Version 07.00T, 2-4-2001
SMBIOS-versie 2.3
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.5574 (xpsp_sp3_gdr.080402-1256)"
Gebruikersnaam LINÉ\Linnaeus Lindquist
Tijdzone West-Europa (zomertijd)
Totaal fysiek geheugen 1.024,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 247,98 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
Ruimte voor wisselbestand 2,40 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

zo te zien idd serive pack 3..

Ik heb net in de handleiding van je moederbord gekeken (met dank aan dnties) je geluid on-board zit geïntegreerd in je chipset.Heb je de chipset-driver geïnstalleerd?
(VT8237)
Edit: anders de VIA chipset 4 in 1.

Laatst bewerkt:
Ik ben bios geweest en ik heb gezien dat die onboard audio gewoon enabled staat..
ik heb die chipset geinstalleerd, maar ik ga het nu nog een keer doen.

zojuist de chipset geinstalleerd maar nogsteeds geen herkenning van de hardware..en ook de setup doet het nogsteeds niet, wel heel fijn dat jullie me zover helpen hoor!

ik heb net bij apparaatbeheer gekeken daar stond opeens Overige Apparaten>mediasturingsprogramma. (iets in die richting)
Daar stond een geel uitroeptekentje bij, toen heb ik geprobeerd dat aan te passen door middel van die hardware setup en dan te wijzen naar die audiodriver folder, maar het resultaat was dat er stond deze hardware kan niet worden geïnstalleerd omdat er geen juiste software is gevonden en toen keek ik bij apparaat beheer en zijn die 2 icoontjes, de een van overige apparaten, en die andere opeens verdwenen. **** my life

edit: Multimedia Audiocontroller, dat stond er, t schiet me weer te binnen.

Laatst bewerkt:
na het installeren van die 4 in 1 drivers wel maar sinds dat dingetje weg is niet, zal het nu eens ff proberen dan

ik heb hem herstart en ik krijg nu een tekentje met nieuwe hardware gevonden:
multimedia audiocontroller

dus hij is idd weer terug jeeeej!

En nu?:o

Ps: ik geloof dat ik voor de format sp2 erop had..

Laatst bewerkt:
nou nee..ik heb nog geen geluid alleen het pictogram is terug hahaha..

vraagje, zou het helpen als ik gewoon bijvoorbeeld vista of windows 7 installeer nu ?
of heeft dat totaal geen nut, ik dacht als ik dan daarna andere drivers download (die voor 7 natuurlijk) dan doet het misschien wel..en kan ik dat doen zonder programma's/games te verliezen? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

YES! I nailed it, super bedankt voor de hulp, heb gewoon nog een paar keer die driver gedownload van een paar verschillende locaties en dan toegewezen zoals jullie eerder zeiden, nu doettie het opeens..doe precies hetzelfde als eerst, maar hij doet het nu, ben ontzettend blij!!! bedankt!

Gezien de ouderdom van je systeem (moederbord,bios,geheugen etc.) heb ik er 'n hard hoofd in dat je deze OS'sen er zonder meer op kunt zetten.
Ga liever naar Win update en kijk of er hardware updates zijn.
Edit: bovenstaande is dus eigelijk overbodig/ingehaald. Fijn voor je dat het uiteindelijk gelukt is en succes verder! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan