hallo
ik wil graag via onderstaande macro een update uitvoeren voor een nieuwere versie
de gebruiker heeft de nieuwe versie opgeslagen met een eigen bestandsnaam:
de range c21:h27 vanuit de oude file moet gekopieerd worden naar de nieuwe file. deze
bevat informatie die niet verloren mag gaan.
Hij voert hiervoor onderstaande macro uit.
ik krijg echter twee foutmeldingen:
na het openen van het bestand via application.GetopenFilename kan de gebruiker via de messagebox nog kiezen om de update niet uit te laten voeren.
echter keer ik dan niet terug naar het bestand.
ten tweede loopt onderstaande code vast, doordat de naam niet altijd overeenkomt.
Windows("update versie proef").Activate
wie kan mij helpen
ps is dit een juiste methode om een update uit te laten voeren of is er een andere betere manier
ik wil graag via onderstaande macro een update uitvoeren voor een nieuwere versie
de gebruiker heeft de nieuwe versie opgeslagen met een eigen bestandsnaam:
de range c21:h27 vanuit de oude file moet gekopieerd worden naar de nieuwe file. deze
bevat informatie die niet verloren mag gaan.
Hij voert hiervoor onderstaande macro uit.
ik krijg echter twee foutmeldingen:
na het openen van het bestand via application.GetopenFilename kan de gebruiker via de messagebox nog kiezen om de update niet uit te laten voeren.
echter keer ik dan niet terug naar het bestand.
ten tweede loopt onderstaande code vast, doordat de naam niet altijd overeenkomt.
wie kan mij helpen
ps is dit een juiste methode om een update uit te laten voeren of is er een andere betere manier
Code:
Workbooks.Open Application.GetOpenFilename
Range("C21:H27").Select
If MsgBox("weet u zeker dat u het juiste bestand heeft geselecteerd?", vbQuestion + vbYesNo + vbDefaultButton2, "Update") = vbYes Then
Selection.Copy
Range("A22").Select
ActiveSheet.Paste
Range("A30").Select
Else: MsgBox "De historie blijft bewaard, er wordt niets gewijzigd", vbInformation
End If
End Sub