Foutmelding bij Configuratiescherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Goedenavond,
Als ik het configuratiescherm wil opstarten verschijnt er een foutmelding:

Om uw computer beter te beveiligen, heeft Windows dit programma afgesloten..

handtekening van de fout
EventType : BEX P1 : explorer.exe P2 : 6.0.2900.2180 P3 : 41107ece
P4 : unknown P5 : 0.0.0.0 P6 : 00000000 P7 : 00d04e6c
P8 : c0000005 P9 : 00000008

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?!

BVD
Andre Linoge

Zou je eens in het foutenlogboek willen kijken of er nog iets meer vermeld wordt?
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken.
Kijk bij toepassingen en systeem bij rode kruisje rond de tijd van de error.
Dubbelklikken op de regel als je iets gevonden hebt.

Elisa zei:
Zou je eens in het foutenlogboek willen kijken of er nog iets meer vermeld wordt?
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/logboeken.
Kijk bij toepassingen en systeem bij rode kruisje rond de tijd van de error.
Dubbelklikken op de regel als je iets gevonden hebt.

Het was wel even zoeken, zeg, om in het configuratiescherm te komen moet ik de Verkenner starten.

Bij toepassing
Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2900.2180,
vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00d15a7c.

verder waren er geen fouten te bekennen.

Veel mensen hebben de stap Configuratiescherm nodig.
Je kunt dit heel eenvoudig aanpassen zodat je in ieder geval niet met alles zit.
Rechtsklik op de taakbalk/eigenschappen/menu start/aanpassen/geavanceerd.
In het bovenste gedeelte zie je staan Hulpprogr. voor systeembeheer.
Zet een vinkje bij menu start en programma's.
Zo sla je configuratiescherm over.

Je error is in grote lijnen zo algemeen dat je werkelijk op die nummer achter de P moet gaan zoeken. Tot nog toe vond ik niets wat met het config.scherm te maken had.
Ik weet dat er een tweak is om dat te herstellen maar heb deze tot nu toe niet kunnen vinden. Bovendien is het nog maar de vraag of het helpt in dit geval want het wordt veroorzaakt door explorer.exe.
Verder zoeken dus.

Elisa zei:
Je error is in grote lijnen zo algemeen dat je werkelijk op die nummer achter de P moet gaan zoeken. Tot nog toe vond ik niets wat met het config.scherm te maken had.
Ik weet dat er een tweak is om dat te herstellen maar heb deze tot nu toe niet kunnen vinden. Bovendien is het nog maar de vraag of het helpt in dit geval want het wordt veroorzaakt door explorer.exe.
Verder zoeken dus.

Dank voor je reply, gelukkig ondervindt ik er geen storingen door maar het is wel lastig als je iets wil aanpassen; steeds moet ik de verkenner ervoor starten, zo ook om de prullenbak te legen; ik heb de foutmelding inmiddels doorgestuurd naar Microsoft, we zien wel of er een reply van komt.

Groeten
Andre Linoge

Elisa zei:
Verder zoeken dus.
Mogelijk bedoel je deze op
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm nummertje 256, staan er nog meer op qua control panel, maar ben er niet zeker van welke...

Bedankt Gezina, heb ook al zitten kijken. Zoiets is het maar dat is disable. Moet restore of enable zijn.
In ieder geval Andre, misschien wil je ze zelf eens doorlopen.

Elders kwam ik Restore Controle Panel tegen.
Het is de eerste tweak of download. Heb ik niet bekeken.
Het doet XP geen kwaad maar of het helpt is ook niet zeker.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Bedankt Gezina, heb ook al zitten kijken. Zoiets is het maar dat is disable. Moet restore of enable zijn.
Dat is 't ook qua Kelly's corner-tweakje: 256. Restore the Control Panel Jouw tweakje zal wel hetzelfde doen. Maar we wachten maar even op het antwoord van de TS. :)

Elisa zei:

Handige site, ja, maar ik betwijfel of ik iets uitprobeer; ik heb het niet zo op experimenteren m.b.t. het register. Zo ben ik eens een keer alle registerkeys kwijtgeraakt; wat dat aangaat was/is Windows 3.1 wel een stuk eenvoudiger. :D

Niet zo voorzichtig!! Is nergens voor nodig. Je vergeet dat je systeemherstel nog hebt.
Bij die tweak staat al dat XP het kan hebben.

Deze tweakjes van Kelly's Corner worden als veilig beschouwd, al sinds ik op Helpmij zit (bijna 5 jr) zijn daar nog nooit problemen mee geweest indien een tweak van deze site als tip werd aanbevolen. Maak sowieso een herstelpunt, dat moet eigenlijk gewoon regel zijn, ook voor de maandelijks update, kan je altijd weer terug. :)

Kelly-bestandjes installeren: Het regbestand op je bureaublad zetten, erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Computer wel even opnieuw opstarten. (copyright @ Ikself)

Toevoeging: mocht je het wel uitvoeren dan zal mogelijk je antivirus gaan piepen, geef dan 1x toestemming, staat ook bovenaan de site een verhaaltje over.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan