Foutmelding bij de creatie van een pdf-bestand in Access 97.

M&V,

Misschien kan dit nog wat helpen.

Groet,

@OctaFish,
Zoals ik eerder al aangaf heb ik al meer dan 20 jaar geen lijn code meer geschreven.
Dus voor mij was het zowat 'terug beginnen'.
Ik waardeer elke bijdrage om tot een oplossing te komen en laat dit zeker niet liggen.
Momenteel kan ik echt niet veel tijd steken in een mogelijke oplossing en zal men zich moeten behelpen met het manueel aanmaken van een pdf ook al had ik dit graag willen voorkomen.

Bij een korte zoektocht op internet vond ik een 'methode' om van printer te veranderen via "Application.Printers".
Heeft iemand hier ervaring mee (positief/negatief) en hoe integreer je dat in een bestaande access97.
Blijkbaar moet hiervoor een module 'printers' geactiveerd worden. Kan dat in access97 en hoe doe je dat dan?
Hopelijk heeft iemand al ervaring.

Blijkbaar moet hiervoor een module 'printers' geactiveerd worden. Kan dat in access97 en hoe doe je dat dan?
Ook hiervoor geldt: kun je prima zelf uitproberen als je even kijkt naar je VBA code. Blijkbaar heb je bar weinig ervaring met programmeren, want anders zou je deze opmerking niet maken. VBA werkt met objecten en objectgroepen. In het object Application zit dus ook het object Printers. Dat heeft helemaal niets te doen met een module. Modules zijn pagina's waarin je je code schrijft. Daarvoor kun je één module gebruiken voor 200 macro's, of 100 voor twee macro's; maakt allemaal niets uit, alles blijft gewoon werken.

Als je met het object Printers gaat werken, is het sowieso verstandig om, voordat je een actie uitvoert, de huidige printer in een variabele te zetten. Dán pas de nieuwe printer activeren, het rapport afdrukken en als dat klaar is de oorspronkelijke printer weer activeren.

Fijn dat je mijn berichten niet leest, want ik heb al een paar keer uitgelegd dat Access per rapport de ingestelde printer onthoudt. Dus óók de pdf printer. Maar goed, ik ben er wel een beetje klaar mee. Je komt er wel uit zonder mij.

M&V,

Application.Printers is pas gekomen in A2003, dus ook niet bruikbaar in A97.

Zou zelf beginnen met het opnieuw bouwen van het A97 programma, de tijd die u er nu aan geeft is een beetjes als wegegooien van geld. Vervolgens zal je van probleem naar probleem gaan.

Wanneer u opnieuw gaat bouwen, wees verstandig en gebruik geen Macro's meer zoals in A97. Er zijn bijna of geen mensen die dit gebruiken. Gebruik de opbouw functie voor programmacode of maak Module's.

Groet,

Terug
Bovenaan Onderaan