Foutmelding bij formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zidane10

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
5
Hallo,

Ik wilde gisteren mijn PC formateren. Als ik de pc wil formateren krijg ik echter een foutmelding: "SETUP DID NOT FIND ANY HARD DISK DRIVES INSTALLED IN YOUR COMPUTER.

Ik heb op internet gezocht naar een oplossing maar ik kom er niet uit. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb de volgende hardware:
2 SATA hardeschijfen - Samsung HD300LJ en een Master Maxtor 6Y120M0
Processor AMD Atlon 64 3000+ 2000 MhZ

Als ik pc opstart heb ik ook de mogelijkheid om naar een Sata Raid Bios te gaan. (Viatech VT8237 Sata Raid Bios ver 2.01)
Als ik daarnaartoe ga dan zie ik de 2 hardeschijfen staan. Verder staat er iets over Create Array(geen flauw idee wat dat is).
Deze mogelijkheden heb ik daar: Array Mode Raid 1 for(mirroring)
Raid 0 for performance
Raid 0/1
Raid Span for Capacity


Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.
Alvast iedereen bedankt die mee wil denken met mij probleem.

Gr,

Zidan10
 
Vanuit welk programma formatteer je?

Want DOS ondersteund geen Sata en ook de normale windows cd heeft aparte drivers nodig voor Sata (die je tijdens het opstarten kunt laden; eventueel van diskette)
 
Als het goed is, zou je de drivers op de site van je moederbordfabrikant kunnen vinden.
Dan tijdens installeren van Windows op F6 drukken en dan hoort het goed te gaan.


Edit: Het gaat overigens niet om drivers voor de processor, maar voor de moederbord chipset. Daar staan meestal de Sata drivers wel bij.
 
Laatst bewerkt:
formatteren

Ja de externe SATA drivers heb je altijd nodig met XP.
Maat als je HD schijven geen MBR record hebben en geen partitie heeft. Dan kan XP de schijven niet zien.
Als je nog kan opstarten met een oude DOS floppy of Win98 CD in dos. Dan kan je fdisk c: /mbr uitvoeren.
 
Ik heb gisteren de Raid drivers van mij moederbord geinstalleerd(F6).
Als ik daarna verder wil gaan met het formateren van mij PC blijf ik de foutmelding krijgen(SETUP DID NOT FIND ANY HARD DISK DRIVES INSTALLED IN YOUR COMPUTER).
Ik weet ook niet zeker of hij de drivers wel installeert.

Bij het opstarten van PC krijg ik nu ook de volgende foutmelding:

Via Technologies Inc VT 8237 Serial ATA RAID BIOS Setting Utility V2.31 Copyright (c) VIA Technologies, Inc All Right reserved

Scan Devices Please wait...
Press <Tab> Key into User Window!

Hardware Initiate failed, Please Check Device!!!
The Bios does not be installed. Press < g > to continue!


Als ik G indruk dan gaat hij naar mij boot cd of als er geen cd inzit naar mij BIOS.

Iemand enig idee wat er aan de hand is??????????
Heb trouwens Sata kabels gecontroleerd en die zitten goed.
 
Laatst bewerkt:
klinkt heel raar maar heb je ze wel goed geconfigureerd in je bios? sata / ata ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan