foutmelding bij het branden van een DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Ik heb problemen met het branden van een DVD: via dvd shrink kleiner gemaakt en toen met Nero branden maar dan krijg ik steeds een foutmelding, ik heb de melding gekopieerd maar het is nogal een verhaal, aan het eind staat dit: DMA-driver error, CRC error en ik heb geen idee wat er nu eigenlijk mis gaat, het lukt niet op een dvd RW en niet op een dvd R. Weet iemand raad?

Ik heb problemen met het branden van een DVD: via dvd shrink kleiner gemaakt en toen met Nero branden maar dan krijg ik steeds een foutmelding, ik heb de melding gekopieerd maar het is nogal een verhaal, aan het eind staat dit: DMA-driver error, CRC error en ik heb geen idee wat er nu eigenlijk mis gaat, het lukt niet op een dvd RW en niet op een dvd R. Weet iemand raad?

ik lees geen reactie

Hallo Pieter,
Ik kreeg bericht dat je hebt gereageerd op mijn vraag maar ik zie geen reactie staan in het forum.

Hoi Margriet

Heb ik ook weleens gehad stop maar met zoeken ff dvd shrink eraf gooien en opnieuw installen heb je trouwens Any DvD er ook op zitten?? sinds ik die mee laat lopen gaat alles goed bij mij dus ik verander niets meer. Ook rip ik alleen de film en de subtitels dus menus en extras laat ik weg daar ging het bij mij ook vaak mis mee, of hij stopte tijdens het branden of op de stand alone dvd speler kwam ie niet verder dan het menu.

Suc6

Budah

bedankt voor je reactie

Bedoel je dat als ik dvd shrink er af gooi, dat ik dan die foutmelding niet meer krijg?
Ik word er moedeloos van, het hele gedonder is volgens mij begonnen op het moment dat ik er een andere brander in heb laten zetten, een double layer (als ik het goed schrijf)
ik kan nu helemaal niets meer branden, geen films maar ook geen muziek. met Nero stopt hij met 5 %.
Ik heb al zo veel schijfjes weg kunnen gooien, ik dacht n.l. dat het aan de RW-schijfjes lag dus gebruikte ik de R cd's of dvd's.
Ook windows media player werkt niet meer correct, ik krijg alleen maar neon kleuren te zien. Ik heb de laatste drivers van mijn grafische kaart gedownload maar dat helpt ook niks. Als ik al een filmpje af kan spelen dat gebeurt dit in Media player classic.Toen vertelde mij iemand dat ik Atapi nodig heb maar daar wordt ik helemaal geen wijs uit. Kortom, het liefste gooi ik die pc vanaf het dak van een torenflat naar beneden, zo boos ben ik :evil:

Maar jij in ieder geval bedankt voor het meedenken, groetjes, Margriet

Hoi,

Ja idd. even shrink er af halen en opnieuw installen, ik denk dat je driver van je nieuwe brander stoeit met shrink anders voeg je mij even toe op msn onder veteq@hotmail.com en stuur mij even een berichtje dan lossen we het wel op !!

Budah

oke, ga ik proberen, als het niet lukt dan doen we dat via msn maar dat zal dan pas donderdagavond worden.
Maar in ieder geval al heel erg bedankt voor je reactie.
O ja, maakt het nog verschil dat het ook niet lukt met ashampoo, Nero en alcohol?

ja klopt als het ene brand programma het niet doet werkt het andere ook vaak niet, je vertelde dat het gebeurd is na het zetten van een ander brander, kijk even alle kabels na en kijk even of je brander eventueel wel op master of slave staat als je bv. een 2e cd rom speler erin heb zitten. Geloof mij het is vaak kleiner dan je denkt het probleem ik hoor je wel

Groet Budah

Ben ik weer, ik heb het even aan mijn zoon gevraagd, de brander staat op master en de speler op slave, is dit goed?

Hee Margriet,

Ja dat is goed maar nu moet je wel even je kabel nakijken dat de aansluiting van je kabel die vanuit je moederbord naar je brander en je speler gaat ook zo is aangesloten. Ik bedoel daar mee het volgende: Er zijn kabels waar het op staat aangegeven welke aansluiting op de master moet staan en welke op de slave. Staat dat er niet op dan zou ik de laatste aansluiting van de kabel op de slave zetten en de eerste ( de middelste ) op master. probeer dat even en anders draai je het gewoon een keer om.Check ook even in je configuratie of je pc wel beide spelers ziet zowel je brander als de speler, update anders beiden.
Zoals ik het allemaal zie moet het bijna wel aan je drivers liggen ik hoor het wel mail maar ok

Gr. Budah

Oh nog even dit, kijk ook in je brand programma na dat die wel de juiste brander aangeeft om te branden en niet toevallig een andere. Vaak wijst hij er 1 aan en als dat toevallig de verkeerde is dan doet ie ook niks. Zeg even met wat je brand.

Budah

Ik heb al met allerlei programma's geprobeerd te branden, Nero, alcohol, clone dvd, dvd srik en ashampoo (als ik dit laatste goed schrijf) maar niets lukt.

ik wil je met alle plezier toevoegen en ik vind het geweldig dat je me wilt helpen maar ik ben bang dat ik dan allerlei aansluitingen en stekkertjes na moet gaan kijken om te kijken of alles goed aangesloten is en dat lukt me nu niet, ik kan er zelf niet bij, heb ik de hulp van mijn zoon bij nodig en die is er niet. Wat me trouwens wel opviel is dat ik any dvd heb geinstalleerd maar bij de pc opstarten krijg ik de melding dat hij de dvd niet kan vinden, oorzaak: u heeft er geen, koop er één enz. ik heb het programma gede-installeerd, pc afgsloten, opnieuw geinstalleerd, weer opnieuw opgestart maar krijg dezelfde melding.
Ook krijg ik bij het opstarten een melding: Windows - geen schijf
Er bevindt zich geen schijf in het station, plaats een geschikt medium in het station. Snap jij hier iets van?

Hoi Margriet,

Kijk daar hebben we wat aan ook al klinkt het negatief, tis dus heel simpel je pc ziet je brander dus niet!! Dus dan kan je branden wat je wilt tot je een ons weegt maar er gebeurd niks. Oplossing in jouw geval !! Terug gaan de persoon die de double layer brander heeft geplaatst, zorgen dat die alle software en drivers erop zet want je pc ziet je brander niet, en anders als die persoon niet bestaat. via windows configuratie je drivers ophalen. Vraag even aan je zoon ( of doe het even zelf ) de juiste specificaties van je brander, de drivers zijn zeker op internet te vinden, en geef die even door via dit forum dan zoek ik ze wel op.

Dus kortom: je PC weet niet dat hij een brander heeft dat moeten we hem even gaan vertellen :):):)

Budah, t komt goed !!

Hoi Budah

Dit is mijn brander:
NEC AD5170A DVD-RW Dual Layer OEM zwart, gekocht bij Paradigit.
Kan ik de drivers op een site van NEC vinden?
Groeten, Margriet

hoi margriet,

als het goed is heb je bij je brander een installatie cd gekregen daar staan de drivers en de benodigde software op. Doe die in je cd rom en volg de instructies !! sStart de cd rom niet vanzelf op openhem dan even en click op SETUP. Als je daar neit uitkomt dan laat je de cd in je cd rom station sluit je pc af en strat hem weer op vaak ziet je pc hem dan wel en volg de instructies. Moet lukken zo, ik hoor het wel weer

budah

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan