Hallo,
Ik heb een vraag.
Ieder keer als ik probeer Windows XP te installeren loopt de pc vanaf het begin al vast en geeft ie de volgende melding.
Er is een probleem gevonden, Windows wordt afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u de melding met deze stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren.
Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of schijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK/F uit om te kijken of de vaste schijf is beschadigd.
En dan staan er nog wat nullen onderin met cijfers.
0X0000007B (0xc0000034,0x00000000,0x00000000)
Verder info:
Na deze melding heb ik nog een paar keer de pc opnieuw opgestart, maar steeds komt deze melding te voorschijn.
Ik heb de pc op virussen gecontroleerd en deze is schoon.
De vaste schijven zijn op de juiste wijze geconfigureerd en afgesloten.
Hoe moet ik CHKDSK /F uitvoeren????
Ik heb ook al een andere cd met Windows geprobeerd maar krijg de zelfde melding.
Is er iemand bekend met dit probleem?
Info over de pc:
Het is een Asus motherboard, de P5WD2 (met een dualCore Processor)
2 gb intern geheugen.
Een ATI 512 videokaart.
Een dvd speler en 2 hrde schijven.
Deze pc wordt gebruikt voor videobewerking.
Hij is niet door onzelf in elkaar gezet maar door de winkel zelf.
Deze hebben een nieuwe windows geinstalleerd alleen alle andere software van het vorige motherboard en videokaart enz gewoon laten zitten, dus soms geeft dat nogal wat conflikten. Wat mijn bedoeling is dan om gewoon alles te formateren en opnieuw te installeren zodat de pc verder schoon is van alle ouder spullen.
Alvast bedankt voor de eventuele oplossing en hulp
Nicoline
Ik heb een vraag.
Ieder keer als ik probeer Windows XP te installeren loopt de pc vanaf het begin al vast en geeft ie de volgende melding.
Er is een probleem gevonden, Windows wordt afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u de melding met deze stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren.
Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of schijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK/F uit om te kijken of de vaste schijf is beschadigd.
En dan staan er nog wat nullen onderin met cijfers.
0X0000007B (0xc0000034,0x00000000,0x00000000)
Verder info:
Na deze melding heb ik nog een paar keer de pc opnieuw opgestart, maar steeds komt deze melding te voorschijn.
Ik heb de pc op virussen gecontroleerd en deze is schoon.
De vaste schijven zijn op de juiste wijze geconfigureerd en afgesloten.
Hoe moet ik CHKDSK /F uitvoeren????
Ik heb ook al een andere cd met Windows geprobeerd maar krijg de zelfde melding.
Is er iemand bekend met dit probleem?
Info over de pc:
Het is een Asus motherboard, de P5WD2 (met een dualCore Processor)
2 gb intern geheugen.
Een ATI 512 videokaart.
Een dvd speler en 2 hrde schijven.
Deze pc wordt gebruikt voor videobewerking.
Hij is niet door onzelf in elkaar gezet maar door de winkel zelf.
Deze hebben een nieuwe windows geinstalleerd alleen alle andere software van het vorige motherboard en videokaart enz gewoon laten zitten, dus soms geeft dat nogal wat conflikten. Wat mijn bedoeling is dan om gewoon alles te formateren en opnieuw te installeren zodat de pc verder schoon is van alle ouder spullen.
Alvast bedankt voor de eventuele oplossing en hulp
Nicoline