foutmelding bij kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurionstyle001

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
5
Wanneer ik NFS Pro Street wil kopiëren naar m'n externe HD krijg ik deze foutmelding :

Fout bij kopiëren van bestand of map :
Kan ******** niet kopiëren. Er is onvoldoende schijfruimte.
Verwijder één of meer bestanden en probeer het opnieuw.


En dit terwijl ik nog meer dan 90Gb vrij geheugen heb ... Heb trouwens net 13Gb gedelete en nog steeds wilt hij niet kopiëren ....

Alle hulp is welkom

Grtz
 
Wat voor data staat er verder nog op de harddisk?

Soms kan data zich namelijk groter voordoen dan ze is om zich te verzekeren van toekomstige schijfruimte. Meestal werkt dit echter niet goed, want ik heb eens 100 GB op een partitie van 60 GB gekregen :p

Het kan ook om een lees of schrijffout gaan natuurlijk...

Welk OS gebruik je? Schijfconfiguratie?
 
Ik had dus net 13Gb weggesmeten, dus er is zoiezo plaats op m'n schijf ...

Wat bedoel je met OS en schijfconfiguratie ? Sry, ken er niet veel van ...
 
Ik denk dat je schijf geformateerd met FAT32 en dan mag een bestand max 4 Gb groot zijn. Converteren naar NTFS en dan zal het wel opgelost zijn
 
Goed, OS is het besturingssysteem, windows xp? windows vista? linux? mac?

Schijfconfiguratie kan je zien in de verkenner, is bijvoorbeeld fat32 of ntfs

Als je inderdaad Fat32 blijkt te hebben en je wilt dus bestanden groter dan 4 GB opslaan moet je inderdaad overschakelen op ntfs.

Echter kan ik je aanraden om een backup te nemen van de volledige schijf en de schijf naar ntfs te formatteren. (bestand, formatteren)
Formatteren naar ntfs is beter dan converteren naar ntfs. Van het converteren wordt je schijf namelijk trager.
 
Code:
Convert X: /FS:NTFS
Waarbij X: de drive is die je wilt converteren. Let op, officieel moet je eerst backup maken. Is bij mij nog nooit fout gegaan, maar 't blijft voor eigen risico
 
Je kan inderdaad ook gebruik maken van de opdrachtregel.

Bovenstaande opdrachtregel is goed, maar verander het woordje convert dan door format ;)

Vergeet dan uiteraard geen backup te maken want formatteren doet alle data verdwijnen!
 
Ik zou zelf ook eerder kiezen voor te formatteren, maar niet iedereen heeft voldoende schijfruimte om de bestanden elders op te slaan. Ik ging ervan uit dat het hier om een externe harddisk ging, daar deze vaak af fabriek met FAT32 komen.
 
Ja het gaat ook om een externe hdd, dat geeft TS aan in zijn eerste post.

Maar ik zou bijgod niet weten met welke configuratie schijven van de fabriek komen omdat ik ze toch altijd eerst partitioneer en formateer :p
 
Het is idd FAT32, en heb de opdrachtregel geprobeerd, maar die macheerde niet ... Ik krijg de volgende fout :

De parameter is onjuist.
 
Doe het dan eenvoudiger:

ga naar "deze computer", selecteer het volume dat je wil formatteren, klik op bestand en daarna op formatteren. Kies NTFS als bestandssysteem, vervolgens vink je snelformatteren aan (je kan er ook voor kiezen dit niet te doen en dan wordt je schijf ineens op fouten gecontroleerd) en vervolgens klik je nog eens op formatteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan