Foutmelding bij mail verzenden

• Onderwerp starter Onderwerp starter B1B2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B1B2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2004
Bij het verzenden van mail mbv outlook express verschijnt de volgende foutmelding:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Account: 'pop.wxs.nl', Server: 'mail.wxs.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 Relaying not allowed: Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

NB ik heb het betreffende email adres verwijderd maar is wel geldig!

Dit is sinds de aansluiting van internet via de kabel ipv de telefoon/modem.

tnx
B1B2

Outlook

De Outlook instelingen moeten ook veranderd worden he'
Het is niet alleen maar je verbinding aanpassen maar ook in de instellingen van outlook aangeven dat je nu via een netwerk email binnen haalt.

Voorbeeld
Wat betekent foutcode 550 / foutcode 551 of Relay Denied en wat doe ik eraan?
Antwoord :
Het probleem dat u beschrijft ontstaat zodra u e-mail probeert te versturen met de server van een bepaald domein, terwijl u een verbinding met een ander domein hebt.
Bijvoorbeeld:
U probeert e-mail te versturen met de uitgaande mailserver van Planet Internet (mail.planet.nl) maar u heeft een verbinding met een andere internet provider
U probeert e-mail te versturen met de uitgaande mailserver van een andere provider maar u heeft een verbinding met Planet Internet.
Uit veiligheidsoverwegingen zijn de bovenstaande combinaties niet mogelijk.
U kunt:
Het e-mail account van de provider waarmee u bent verbonden als standaard account instellen zodat verstuurde e-mail altijd met het juiste account wordt verstuurd. Om een account als standaard in te stellen selecteert u via het menu extra de accounts. In het nieuwe scherm klikt u een keer op de tab e-mail. Selecteer het account van de provider waarmee u altijd verbinding maakt en klik op de knop "standaard".
In de door u gebruikte account op het tabblad servers bij uitgaande mail de SMTP-server (uitgaande mailserver) invullen van de provider waarmee u verbinding maakt. Voor de juiste gegevens dient u contact op te nemen met deze provider.
Dit probleem doet zich niet voor bij de inkomende mailserver, aangezien deze mailserver gebruikersnaam en wachtwoord controleert ter verificatie.

Yes gelukt!

Inderdaad heel eenvoudig: even de servergegevens aangepast en het werkt.

Bedankt allen!

gr,
B1B2

Gelukkig

Gelukkig werkt het nu...

En geen danl hoor, daarvoor zijn we hier.

grtjs jjw

Heb de post van Gezina gelezen en begrepen echter bij mij schijnt het precies andersom te zijn.

Ik heb 'n kabel abbo met Casema = Wanadoo
Heb e mail accounts met Freeler en Wanadoo
Als ik nu ingelogt ben en 'n mailtje wil versturen met mijn Wanadoo als afzender adres, wordt het niet verstuurd. Pas als ik het adres heb veranderd naar Freeler gaat het onmiddelijk.
Dus wie weet hier de oplossing voor ?

Alvast bedankt

Veel gratis providers staan het niet meer toe dat er via hun server mail wordt verzonden of opgehaald zonder dat er bij hun wordt ingebeld.
Oplossing is dus het andere account te gebruiken, of bij die provider in te bellen.

Mijn Casema ( Wanadoo) cable en Freeler accounts zijn niet gratis. Dus ??

Staat die van Casema wel als "standaard" aangevinkt? Met die smtp gegevens zou je moeten kunnen verzenden.

Tanja, Ja die stond al als default.
Maar ik ben er vandaag eens goed voor gaan zitten om dit probleem te lijf te gaan en het is opgelost.
Hoe: door gewoon het wanadoo account te verwijderen en opnieuw in te voeren, precies zoals het eerder ook al stond.
En alles werkt weer naar behoren. Het blijven tenslotte zeer stomme apparaten met heel veel BUGS

C.U.

Inderdaad, soms is er geen logica te ontdekken:D Ik zet gelijk de vraag op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan