Foutmelding bij newsleecher: No article found

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipdeflip

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Berichten
4
Ik heb het volgende probleem ondervonden met newsleecher.

Ik heb de server instellingen gezet op:

Server adres: nova.planet.nl
Connections: 3
Port: 119

Wanneer ik nu een nbz file open bijvoorbeeld deze site:
*knip*

Deze NBZ bestand kan niet te oud zijn want hij is pas 9 dagen oud.

Dan opent automatisch (zoals het hoort) de newsleecher het bestand, maar dan krijg ik de volgende foutmelding.

27-1-2008 22:29:00 ¤ Server response: "430 No such article". Part Msg ID: "part33of103.Q4EPvI2X2Qcm9nuNwznp@ss2gohan". Part Format: "Unknown".

Mijn vraag is hoe kan ik weer downloaden want de eerste dag deed het programma wel met een download snelheid van 280 kb. Ik heb ook al meerdere NBZ file´s geprobeert, maar geen van allen lukt. Er is ook niks verandert sinds de eerste dag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb de link naar het NZB bestand verwijderd. deze mogen niet op Helpmij geplaatst worden.

Heeft Nova planet niet een retentie van maar 5 dagen?
 
Laatst bewerkt:
Nova heeft inderdaad maar een retentie van een paar dagen.
Advies, een payserver.
Zonder de intentie hebbend om reclame te maken, www.eweka.nl
 
Maar dit vind ik dan wel een vreemd antwoord, want de eerste dag kon ik dit bestand wel downloaden en toen was het bestand 8 dagen oud en nu het 9 dagen oud is kan ik hetzelfde bestand niet meer downloaden. Dan klopt dat van 5 dagen dus niet.

Daarbij wil ik toevoegen dat ik ook bestanden heb geprobeert te downloaden die 2 dagen oud waren, maar hetgeen leide tot dezelfde resultaten.

Dan moet er dus iets mis zijn met mijn instellingen denk ik. Hoop dat iemand misschien weet welke instellingen er niet kloppen wanneer je de foutmelding krijgt: no such article found!
 
Maar dit vind ik dan wel een vreemd antwoord, want de eerste dag kon ik dit bestand wel downloaden en toen was het bestand 8 dagen oud en nu het 9 dagen oud is kan ik hetzelfde bestand niet meer downloaden. Dan klopt dat van 5 dagen dus niet.

Daarbij wil ik toevoegen dat ik ook bestanden heb geprobeert te downloaden die 2 dagen oud waren, maar hetgeen leide tot dezelfde resultaten.

Dan moet er dus iets mis zijn met mijn instellingen denk ik. Hoop dat iemand misschien weet welke instellingen er niet kloppen wanneer je de foutmelding krijgt: no such article found!

Wanneer je de melding krijgt: no such article found wil dit zeggen dat je server instellingen wel werken, maar het artikel niet op de server gevonden kan worden.
Of je gebruikt een verkeerde NZB of het bestand is te oud.

Geloof me, een payserver is een hele verademing.
 
Oke zit inderdaad nu wel te twijfelen of ik die payserver moet gaan nemen, maar wat zijn dan precies de voordelen daarvan.

Ik ben even naar de site van hun gegaan en alles doorgenomen, maar er zijn 2 punten die ik niet begrijp:
Eweka bewaart alleen de headers van de laatste 10 dagen. Als je dus alle headers van een groep download, zie je maar een ruime week aan headers.

Wat bedoelen ze hier precies mee?

Via een NZB bestand, Newsleecher Supersearch of GrabIt Search kan je de berichten ouder dan 10 dagen echter gewoon downloaden.

Ik heb zelf neewleecher gedownload, maar dan heb je een proefperiode van 20 dagen. Betekent dit dat je ook bij newsleecher supersearch een abonnement moet nemen of heeft eweka zelf een programma waarmee je die NZB bestanden kan dowloaden?
 
Laatst bewerkt:
Het zogenaamd headeren was iets wat we deden alvorens de NZB bestanden er waren.
Wanneer je dan een post wilde downloaden, moest je van die groep eerst alle headers binnenhalen.
Nadat je daarmee klaar was, kon je de headers van de post die je wilde hebben aanvinken en dan pas daadwerkelijk gaan downloaden.
Maar sinds de komst van de NZB en functie's zoals SuperSearch is dit allemaal overbodig.
Dus wanneer Eweka aangeeft dat je headers van max. ten dagen kan binnenhalen, is dat eigenlijk niet meer van toepassing doordat we nu NZB's hebben.

De daadwerkelijk post mag met Eweka ongeveer 120 dagen oud zijn. Dit noemen ze de retentie van de nieuwsserver.
Zo je met Nova een post kan binnen halen van max. 5 dagen, kan je met Eweka tot 120 dagen terug gaan.

SuperSearch is heel handig, maar kost geld. En in mijn ogen tegenwoordig met al die NZB site's overbodig.

Wanneer je veel werkt met FTD, zal je zien dat er ook in FTD een NZB-knop zit.
En anders is bv www.binsearch.info een goede NZB site.
Maar zo zijn er vele.
 
Oke super bedankt voor alle informatie die je me gegeven hebt ik ga inderdaad nu een eweka abo nemen en eens kijken hoe het gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan