foutmelding bij ontvangen email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Als ik Outlook opstart krijg ik,nadat de status een tijdje heeft gestaan op 'bezig met verbindig maken', de volgende foutmelding:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'Planet Internet', Server: 'pop.planet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

Ik kan mijn email dus niet meer ontvangen. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

mijn account is toevallig ook van planet internet en ik heb bijde mogelijke oplossingen dan ook al geprobeerd. Helaas leverden ze allebei geen veranderingen op:(

zou het trouwens iets te maken kunnen hebben met het installeren van een nieuwe antivirus en firewall??
Gisteravond deed outlook het nog gewoon. Ik heb vanmiddag dus een nieuwe firewall en antivirus geinstalleerd. Toen ik later mijn mail wilde bekijken, kon ik ineens geen verbinding meer krijgen :s of zal dat toeval zijn?

Dus alle instellingen nakijken in je AV en firewall < wel toestemming gegeven?

Ik heb mcafee v.9.0
welke instellingen moet ik dan allemaal controleren?? ik ben niet zo heel computer technisch :rolleyes:

De beste oplossing voor dit probleem is alle accounts in outlook verwijderen, pc opnieuw opstarten en de accounts opnieuw aanmaken.
Daarna moet alles weer naar behoren werken.
Heb het zelf ook meegemaakt.

Als je nu eens je firewall uitzet en stuur eens een mail naar jezelf,kun je het dan ontvangen?

Mocht het nu niet opgelost zijn dan weet ik er nog wel eentje: Postvak IN verwijderen.

Firewall uitzetten helpt niet, en de rest ook niet. Ik ga die van elise nog even proberen nu...

uhmm, Elisa, wat bedoel je eigenlijk precies met postvak IN verwijderen?? gewoon leegmaken, of echt verwijderen?? en als je echt verwijderen bedoelt, hoe doe ik dat dan?

Elisa bedoeld dit
Open je verkenner en navigeer naar de volgende map:
C:\Documents and Settings\jouw gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{5AE4B637-05CD-4788-9A1F-FD07A94ADA6D}\Microsoft\Outlook Express
{5AE4B637-05CD-4788-9A1F-FD07A94ADA6D} dit kan een volledig andere cijfercombinatie zijn.
Verwijder daar het bestand Postvak IN.dbx
pc opnieuw effe opstarten en word er een nieuw postvak in .dbx aangemaakt.
Start daarna Outlook Express weer op en kijk of het werkt.

Nee, dat bedoelt Elisa niet :)
Ik wilde gisteren niemand in de weg lopen dus ik wachtte op een vraag.

Neem de verkenner en klik op Extra/mapopties/weergave.
Helemaal onderaan zie je iets van bestanden (on)zichtbaar maken. Zet het puntje bij zichtbaar.

Typ vervolgens met zoeken in *.dbx
Je krijgt nu al je mappen te zien uit OE.
Verwijder Postvak IN.
Nu start je OE.
OE maakt nu een nieuw postvak in.
Op de een of andere manier raakt dat postvak in wel eens verstopt door de een of andere bijlage.

Nu kun je weer met schone lei beginnen.
Dat nummer doe ik nooit iets mee. Zichtbaar maken is het belangrijkst.

Als dit het niet is heb je echt een probleem. Ik ben beniewd hoe het afloopt!

Laatst bewerkt:
ik vind het heel vreemd, maar als ik zoek op *.dbx kan het zoekprogramma niks vinden :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan