• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bij openen EXCEL bestand met gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kluifel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2018
Berichten
2
Ik heb de gegevensvalidatie toegepast zoals beschreven in bijgaande linkhttp://www.gratiscursus.be/Excel_Tips/Excel_Tip_230.html
Als ik nu alleen het bestand Bestellingen opvraag komt hij met een beveilingswaarschuwing. Zie Knipsel.JPG
Dat wil ik niet en ik wel dat andere gebruikers toch die gegevensvalidatie kunnen gebruiken, zonder het andere werkblad te hoeven openen.
Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Bvd voor jullie hulp
 
tabblad gegevens> Koppelingen bewerken > Prompt bij opstarten.....

Hier kun je een keuze maken.
 
Dag SjonR,
Dat klopt, ik krijg dan geen melding bij het openen van het blad maar dan nog krijg ik bij de cel met de gegevensvalidatie niet de keuzelijst. Alleen als ik het andere blad waarin ook de keuzelijst staat, krijg ik het eerste blad weer de keuzelijst te zien.
Echter ik wil dat andere gebruikers alleen het eerste blad hoeven te openen.
 
Dag Kluifel,

Is het een idee om de mastersheet waar je het over hebt, te koppelen aan de bestanden waarbij je de gegevensvalidatie wilt doen? Dus dat je in mastersheet een macro maakt, die automatisch het bestand wat je wilt gebruiken, te openen en daar een exacte kopie neerzet van de gegevensvalidatielijst in het doelbestand. Dan kan je de gegevensvalidatie lokaal doen.

Je moet dan wel wat formules maken, zodat het ding geopend wordt en niet crasht als het bestand in gebruik is. Voor de rest aanpassen, opslaan en afsluiten.

Het ligt eraan wat je precies wilt, want er zijn natuurlijk ook eenvoudigere mogelijkheden.

gr. Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan