• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bij openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcVB

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

Een paar dagen geleden wilde ik een bestand openen in Excel 2007en kreeg ik volgende foutmelding;

Kan bestand c:\naam bestand.xls niet wegschrijven. Gelieve contact op te nemen met systeemeigenaar.

Na het klikken op OK wordt het bestand afgesloten en kan ik er dus niet in.
Het is gemaakt in Excel 2003 en er zitten aardig wat macro's in verwerkt (misschien heeft dat er iets mee te maken), maar geen koppelingen naar een ander werkblad.
Iemand een idee hoe ik dit bestand zou kunnen redden?

mvg
MarcVB

MarcVB,

In Excel 2007 kun je geen .xls bestandje openen waar macro's in zitten.
Deze gebruikt .xlsm als er macro's in zitten.

Ik heb pas nog gelezen hoe je dit kon oplossen maar weet niet meer waar.
Het kan zijn dat het bij dit forum of bij het forum van "Worksheet.nl" was.

Suc6

Ik heb het gevonden, stond op dit forum.
Heb gezocht met de zoekmachine naar "van .xls naar .xlsm".

Kijk hier maar.

Hallo ExcelAmateur,

Bedankt voor je reactie.
Daar ik geen 2003 meer heb ben ik op zoek gegaan op het internet en heb het volgende gevonden;

http://www.experts-exchange.com/Sof...-XLS-XLSX-XLSM-with-without-macro-option.html

Door middel van dit bestandje kan je vrij eenvoudig je oude 2003.xls bestanden omzetten naar xlsx of xlsm bestanden met behoud van macro's.

Misschien interessant om door te geven voor mensen die nog met hetzelfde probleem zitten.

mvg
MarcVB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan