• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bij oproepen userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

CygneVoler

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2015
Hallo Excellers,
Met mijn beperkte VBA kennis ben ik al geruime tijd bezig met het bouwen van een soort van werktool om o.a. het invoeren van (nieuwe) namen en het wijzigen van namen, eenvoudiger te laten verlopen voor mijn club. Hiervoor heb ik al meerder keren de hulp van dit forum geraadpleegd, maar ook diverse (nachtelijke) uren aan het puzzelen geweest om e.e.a. te realiseren.
Mede door alle goede adviezen en tips die ik heb ontvangen of gevonden heb via de site, ben ik zo ver gekomen als ik nu kan “showen”. Ondanks dat loop ik tegen het volgend probleem aan. Hiervoor vraag ik jullie raad en advies.
Ik heb twee tabbladen: “Besteller” en “Vendor”. Beide worden opgeroepen met de LogIn button (wachtwoord “test”)
Beide tabbladen staan op veryHidden (ook in het bijgevoegde document)
Wanneer ik de besteller oproep en alle opties doorloop zoals opslaan, wijzigen verwijder enz voert hij deze opdracht vlekkeloos uit. Wanneer ik echter de Vendor oproep worden bijna alle opdrachten uitgevoerd behalve de opdracht “Bewerken”. Dan wordt er een foutmelding gegeven (foutmelding: 1004 methode select van klasse worksheet is mislukt) terwijl de opbouw naar mijn idee vrijwel identiek is (hoewel mijn voorkeur uitgaat naar de opbouw van de “besteller” maar kom er niet achter hoe ik het splitten kan vervangen). Kan iemand me vertellen wat ik niet goed doe?
Alvast bedankt voor jullie hulp,
CooS

Bijlagen

• Forem_16082015.xlsm
    Forem_16082015.xlsm
    89,9 KB · Weergaven: 47
  • Foutmelding_Forem.GIF
    Foutmelding_Forem.GIF
    30,4 KB · Weergaven: 59
Zet eens: Sheets("Vendor").Visible = True
Net voor: Sheets("Vendor").Select

Na het bewerken doe je dan: Sheets("Vendor").Visible = False
Dat alles in de cmb_Bewerken_Click van Invr_Vendor.

Laatst bewerkt:
Volgens mij lukt het ook als je in plaats van .Select, .Activate gebruikt.
Geen idee waarom.

Je hebt gelijk. En dat heb ik ook nog niet eerder gebruikt. Het zal te maken hebben met het wel of niet beschikbaar zijn van de User Interface.

Edmoor idien ik dat neerzet zoals je aangeeft dan wordt de pagina idd zichtbaar en dat wil ik juist niet om te voorkomen dat er rechtstreeks in de "database Vendor"wijzigingen worden aangebracht zonder de begeleidende userform.

Code:
Private Sub cmb_Bewerken_Click()

Dim Art As String
Dim ArtCel As Range

Art = cmbInvoer.Value

Application.ScreenUpdating = False
Sheets("Vendor").Visible = True
Sheets("Vendor").Select
Cells.Find(what:=Art, After:=Sheets("Vendor").Range("B1"), LookIn:=xlValues, LookAt _
        :=xlWhole, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Activate
Set ArtCel = ActiveCell

Frame3.Visible = True
Cmd_Verwijderen.Visible = True
With Me

Label1.Caption = Sheets("Vendor").Range("B1")
    Label2.Caption = Sheets("Vendor").Range("C1")
    Label3.Caption = Sheets("Vendor").Range("D1")

With Cmd_Opslaan
 .Caption = "Wijziging Opslaan"
 .Visible = False
 .Width = 99
End With
T1 = ActiveCell.Value
T2 = ActiveCell.Offset(0, 1).Value
T3 = ActiveCell.Offset(0, 2).Value

End With

T3.Text = Date

ln10:

End Sub

Je hebt niet m'n hele bericht gelezen omdat je dat blad niet weer verbergt zoals ik zei. Daarnaast is wat Timshel zei eenvoudiger.

met "Activate" werkt het wel maar nu lijkt het ook dat deze niet meer sorteert. Kan dat kloppen?

Geeft niks :D

Op het sorteren zou het geen invloed moeten hebben trouwens.

Je creëert je eigen - overbodige - probleem.

* Gebruik nooit Rowsource om een combobo/listbox te vullen
* sorteren is overbodig als je een item verwijdert: de volgorde blijft identiekl
* als je sorteert voordat je gegevens wegschrijft is dat voldoende
* sorteren van gesorteerd weggeschreven gegevesn (initialize) is overbodig.
* als je in een werkblad wil sorteren doe je dat het beste in een werkblad dat toch al zichtbaar is.
* als je alle bewerkingen in het userform uitvoert (en niet in het werkblad) kan het werkblad (zeer) verborgen blijven
* bewerkingen uitvoeren vanuit een userform in een werkblad is onnodig vertragend: in een uerform gaat dat veel sneller
* in VBA heb je geen benoemde gebieden nodig (die zijn een hulpmiddel voor degenen die geen kennis hebben van VBA)
* gebruik in een werkblad altijd kolom A en rij 1

Dat zijn er nog al wat snb! dankjewel voor je feedback. ik ga er mee aan de gang.

Zo snb, dat ziet er idd wel ff anders uit, grote klasse en diepe buiging. Onder het motto, door schande en scha word je wijzer, ga er eens rustig naar kijken en proberen te begrijpen hoe het is opgebouwd. Het is er tenslotte "mooi" weer voor. Nogmaals hartelijk dank voor je feedback.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan