foutmelding bij opstarte dc++

Status
Niet open voor verdere reacties.

deb's

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Sinds 2 dagen krijg ik iedere keer als ik dc++ opstart de volgende foutmelding.

Failed to create port mappings please set up yout NAT yourself

Weet iemand wat dit betekend?

Als ik dan op ok klik dan doet hij het wel gewoon.

Ik heb voor zover ik weet ook niets aan de instellingen veranderd.

groetjes
Debby

En kun je dan ook gewoon zoeken met dezelfde hoeveelheid resultaten als voorheen?
Want die melding lijkt me dat DC++ een probleem heeft met het opengooien van je poort, maar volgens mij krijg je dan amper/geen resultaat als je iets zoekt.
Misschien is je poort voor DC++ op de een of andere reden dicht gegooid (nieuwe firewall of zo of de XP firewall die raar doet, of eventueel je router gereset als je die hebt??)

Gr. Pam!

Geplaatst door pamelala
En kun je dan ook gewoon zoeken met dezelfde hoeveelheid resultaten als voorheen?
Want die melding lijkt me dat DC++ een probleem heeft met het opengooien van je poort, maar volgens mij krijg je dan amper/geen resultaat als je iets zoekt.
Misschien is je poort voor DC++ op de een of andere reden dicht gegooid (nieuwe firewall of zo of de XP firewall die raar doet, of eventueel je router gereset als je die hebt??)

Gr. Pam!

Nee, idd krijg ik bijna geen zoek resultaten en gisterenavond lag ook ineens mijn netwerk plat (nu nogsteeds trouwens) Het lichtje van de netwerk-kaart blijft rood. Heb hem opnieuw geinstalleerd maar helaas zonder resultaat. Misschien heeft dat er niks mee te maken maar wel toevallig dan.

Hoe kan ik zien of mijn poort voor dc++ dicht gegooid is?

bedankt alvast.

gr
Debby

Of dat met elkaar te maken heeft zou ik niet weten.
Hoe je poorten kunt open zetten wordt uitgelegd op www.portforward.com. Als je dan op forwarding drukt wordt het voor veel soorten routers en modems besproken hoe je dat zou moeten doen. Maar als je geen internet hebt dan wordt dat lastig...

Heb je wel internet op de andere computer(s) van het netwerk?? Als dat niet zo is (en er geen storing is bij de provider) zou je kunnen proberen je modem/router te resetten; dan gaan ze terug naar de fabrieksinstellingen en als het het altijd goed gedaan heeft na aankoop en je er toendertijd dus ook niks aan gedaan hebt lijkt mij dat de poorten vanzelf worden open gegooid als je bepaalde programma's opent die poorten gebruiken (DC++).

Gr Pam!

Geplaatst door pamelala
Of dat met elkaar te maken heeft zou ik niet weten.
Hoe je poorten kunt open zetten wordt uitgelegd op www.portforward.com. Als je dan op forwarding drukt wordt het voor veel soorten routers en modems besproken hoe je dat zou moeten doen. Maar als je geen internet hebt dan wordt dat lastig...

Heb je wel internet op de andere computer(s) van het netwerk?? Als dat niet zo is (en er geen storing is bij de provider) zou je kunnen proberen je modem/router te resetten; dan gaan ze terug naar de fabrieksinstellingen en als het het altijd goed gedaan heeft na aankoop en je er toendertijd dus ook niks aan gedaan hebt lijkt mij dat de poorten vanzelf worden open gegooid als je bepaalde programma's opent die poorten gebruiken (DC++).

Gr Pam!

Hoi Pam,

Nou, wat er fout was weet ik echt niet maar nu doet mn netwerk het ineens wel. Netwerk-kaart eruit gehaald en weer opnieuw geinstalleerd maar toen deed het het ook nog niet. Toen ik hem een half uur later weer aanzette toen deed het het wel weer. Ik heb trouwens wel internet gehad al die tijd op mijn computer maar alleen op de computer van mn zoontje niet. Maar goed, alles doet het weer.

Bij dc++ heb ik nu voor aktief gekozen ipv passief en nu krijg ik ook die foutmelding niet meer.
Vreemd allemaal he.

in ieder geval bedankt voor het meedenken.

gr
Debby

ps mijn router staat er niet bij op die site, het is een Philips wireless Base station CPWBS001

Laatst bewerkt:
Hmm, vreemd ja dat die instelling zomaar veranderd was.
Dat je na een half uur ineens wel verbinding had zou te maken kunnen hebben met het aanvragen van een mac adres bij je provider.
Maar goed, geen foutmelding meer en weer evenveel zoekresultaten als voorheen?? Dan kun je ervan uit gaan dat de poorten gewoon goed geopend worden door DC++.
Fijn weekend nog!

Gr. Pam.

Geplaatst door pamelala
Hmm, vreemd ja dat die instelling zomaar veranderd was.
Dat je na een half uur ineens wel verbinding had zou te maken kunnen hebben met het aanvragen van een mac adres bij je provider.
Maar goed, geen foutmelding meer en weer evenveel zoekresultaten als voorheen?? Dan kun je ervan uit gaan dat de poorten gewoon goed geopend worden door DC++.
Fijn weekend nog!

Gr. Pam.

Bedankt voor het meedenken Pam, jij ook een fijn
weekend.
:thumb:

gr
Debby

Oplossing Nat Yourself

ga naar START------->CONFIGURATIESCHERM---------->BEVEILIGINGSCENTRUM-------->WINDOWS FIREWALL--------> en dan GEEN UITZONDERINGEN TOESTAAN (weg vinken)

@adimadi,
Welkom op Helpmij.:)

Het heeft geen zin meer om na twee maanden in een topic te reageren.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan