foutmelding bij opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, ik krijg een foutmelding wanneer ik de pc wil opstarten, hij zegt een het bestand C://Windows/system32/config/system kan niet worden gevonden of is beschadigd.
Ik krijg dan de melding dat ik een reparatie kan uitvoeren met de xp cdrom, maar als ik dat doe wordt er gevraagd bij welke windows installatie ik mij wil melden, weet iemand wat ik daar in moet vullen??? Ik heb echt geen flauw idee.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.;)
 
Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp niet wat ze hier mee bedoelen....

Select the installation that you want to repair.

wat moet ik daar in godsnaam invullen???
 
Weet echt niemand wat ik bij installatie code moet invoeren, ik kan anders niet verder.
 
Zie je op je scherm ook getallen staan?

Zoja typ dan het getal in (meestal 1) om die te herstellen
 
Oke ik heb 1 ingetypt en op enter gedrukt, en er staat nu C:\windows>

en nu????
 
Als er maar een windows versie op staat type je 1
Bij meerdere versies kan je kiezen
1 C:\ WINDOWS
2 D:\ WINDOWS

enz

Mario was me voor zag ik.
 
Geplaatst door Lerosa
Oke ik heb 1 ingetypt en op enter gedrukt, en er staat nu C:\windows>

en nu????

De rest staat in de link van gezina.
 
Als ik dit intyp:

md tmp
copy c:\windows\system32\config\system
c:\windows\tmp\system.bak


dan krijg ik de melding; systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
 
Dikke kans dat het bestand dan niet bestaat, of is beschadigd, dat is dan waarschijnlijk ook de oorzaak van het probleem.
 
Zo snel was ik niet :D
Was het even allemaal aan het lezen en uitzoeken, maar het lijkt erop dat dit gedeelte alleen is om een reservekopie te maken van deze bestanden en dat het verder geen doel heeft.

Als het bestand niet bestaat kan je hem niet back-uppen, vervolgens dien je de genoemde bestanden te verwijderen, hij is er nu al niet dus ook het verwijderen van het bestand kan je dan overslaan.......


Of lees ik het niet goed ? :)
 
Nou het is gelukt hoor, ik zit weer in Windows heb alleen de copy's gedaan.. maar ik ben nu wel alles van c zowat kwijt alle gebruikers items zeg maar, mijn documenten, alle mail etc.....
Net of ik een format onder Windows heb gedaan, maar nu weet ik nog steeds niet hoe dit allemaal gekomen is, zou het een virus kunnen zijn geweest???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan