Foutmelding bij opstarten Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

skrymir

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Mijn Windows start niet meer op, als ik mijn pc aandoe krijg ik gewoon het Windows logo... daarna wordt mijn beeld zwart (waarna inloggedoe) komt. Maar het beeld blijft gewoon zwart.

Ik had ervoor mijn Windows opnieuw geinstalleerd. Dus ik wilde Windows gewoon repareren. Dus ik doe de CD in de CD drive en start opnieuw op.

Krijg ik voordat ik in de installatie zelf kom de foutmelding dat er een fout is met ATAPI.SYS en dat ik opnieuw moet opstarten..... kortom een probleem.

Heeft iemand een oplossing?

Groeten

Dan is volgens mij je CD niet meer in orde

Je zou het dan nog kunnen proberen met een opstart flop met cdrom ondersteuning

Eerst even een paar stappen terug:
Je krijgt het inlogscherm, je klikt je gebruikersnaam in, en dán gaat het beeld op zwart?

Indien ja, dan in Veilige Modus opstarten (Bij het opstarten van de PC herhaaldelijk op F8 drukken om een soort keuzemenu te krijgen, en dan kiezen voor Veilige modus).

Kom je er dan wel in, dan is waarschijnlijk je videodriver niet goed. Start -> Uitvoeren -> msconfig.exe
Daar in tabblad Boot.ini aanvinken: /Basevideo
en op Ok drukken. Herstart de PC nu weer normaal.

Je start dan op in VGA modus. Ga vandaaruit dan kijken naar een goede video-driver voor je videokaart. Zodra gevonden & geinstalleerd, zet dat /Basevideo weer uit in msconfig.

Probeer of het dan goed werkt. Indien nee, stappen van boven herhalen totdat je wél een goede videodriver gevonden hebt.

Overigens kan ik je ook aanraden om in Veilige modus te kijken naar meldingen in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe). Kijk daar in de sectie Systeem voor meldingen die op je vorige (tot nu toe mislukte) pogingen betrekking hebben om hopelijk precies te achterhalen wat er toen aan de hand was.

Tijs.

Nee, ik kom geeneens bij het inlogscherm.

Na et windows logo (dus voor het inlogscherm) loopt de boel gewoon in de soep... en kan ik wachten tot ik een ons weeg... maar et blijft zwart

Dan het tweede deel van de instructie gebruiken (met een gedeelte van het eerste deel):

Opstarten in Veilige modus
Meldingen in Logboeken bekijken.
Kijken in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc) naar apparaten met een rode X ervoor of een geel uitroepteken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ook in veilige modus, of laatst werkende instellingen kan ik niet in windows komen.

Reparatie-installatie lukt dus niet?
- Stop de XP installatie CD erin, en start ervan op.
- Druk op Enter om XP te installeren
- Druk op F8 om de voorwaarden te accepteren
- Als het goed is staat je XP installatie genoemd, kies daar de optie R van repareren

Uit je eerste verhaal werd mij niet duidelijk of je die stappen al geprobeerd had.

Tijs.

nou voordat de cd uberhaupt de kans krijgt om te installeren krijg die foutmelding van ACPI.sys al

Maar het stomme is dat ik ervoor net mijn windows opnieuw had geinstalleerd.

Lijkt me dan sterk dat de cd het ineens niet meer doet?

kan altijd gebeuren (kras ofzow?)

mischien heb gewoon enorme pech
of niet maar anders:

mischien kun je een xp cd lenen van iemand en kijken of die het doet (zo ja dan is de cd kapot, zo nee dan is het iets anders)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan