Foutmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

a3hoogvliet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Berichten
40
Hallo,

Ik heb sinds kort iets waar ik niet uitkom.

Ik heb een Compaq Presario 500 met twee harde schijven C(13,5 Gb) en D(40 Gb).
Ik gebruik Windows XP en start op met C, tot voor kort liep alles gesmeerd.
Nu krijg ik tijdens het opstarten (booten) de volgende melding

1720-Harddrive detects a eminent failer

Waarnaar ik de optie heb op om verder te booten via F1 of via F10 de instellingen te veranderen.
Als ik vervolgens op F1 druk lijkt het wel of er niks aan de hand is.

Heb wel voor de zekerheid even de schijven laten controleren door Windows, geen probleem gevonden.
Maar omdat er elke keer bij het opstarten deze vraag gesteld word is het wat lastig om mijn kinderen te laten computeren (alleen), voor dat je het weet drukken ze op F10 en zijn de Apen gaar en mijn kinderen zwaar gewond.(geintje)
Wie oh wie kan mij vertellen wat er zoal aan de hand is met mijn tweede liefde.
 
Geplaatst door a3hoogvliet
Hallo,

Ik heb sinds kort iets waar ik niet uitkom.

Ik heb een Compaq Presario 500 met twee harde schijven C(13,5 Gb) en D(40 Gb).
Ik gebruik Windows XP en start op met C, tot voor kort liep alles gesmeerd.
Nu krijg ik tijdens het opstarten (booten) de volgende melding

1720-Harddrive detects a eminent failer

Waarnaar ik de optie heb op om verder te booten via F1 of via F10 de instellingen te veranderen.
Als ik vervolgens op F1 druk lijkt het wel of er niks aan de hand is.

Heb wel voor de zekerheid even de schijven laten controleren door Windows, geen probleem gevonden.
Maar omdat er elke keer bij het opstarten deze vraag gesteld word is het wat lastig om mijn kinderen te laten computeren (alleen), voor dat je het weet drukken ze op F10 en zijn de Apen gaar en mijn kinderen zwaar gewond.(geintje)
Wie oh wie kan mij vertellen wat er zoal aan de hand is met mijn tweede liefde.
Je vertelt niet welke merk en type de 2 schijven zijn, maar er zijn 2 oplossingen:

1. 1 van de 2 is op zijn einde. Ik zou sowieso aanraden alle belangrijke data te backuppen voor het geval dit het geval is.

2. Dit schijnt ook een fout te zijn die wordt veroorzaakt door bepaalde Maxtor schijven, maar aangezien je dit niet vermeldt kan ik niet zeggen of dit ook voor jou van toepassing is.
 
Ja inderdaad één van de twee is een Maxtor ( in eigenschappen heet deze Maxtor 5T040H4)
En de andere "opstartschijf" is volgens mij een Western (in eigenschappen heet deze WDCWD135AA).

Misschien dat het wat meer duidelijkheid schept.

Ik wacht vol spanning af,

groeten Adri
 
In dat geval moet je hier zijn, gevonden door te zoeken op google met 'compaq 1720 error' en later op 'maxtor 1720'.
 
Hey bedankt voor de tip,

Ik was er zelf nooit opgekomen om daar te zoeken.
Heb inmiddels een service patch gedownload en ga er nu even mee aan de slag.
Je hoort nog hoe het afloopt.

groeten Adri
 
Zo daar ben ik weer,

Het is gelukt, ik ben de foutmelding kwijtgeraakt door het gebruiken van een S.M.A.R.T. Update voor Maxtor 5T....... IDE schijven

Volgens mij hebben beide schijven een software-update gekregen.

Nogmaals bedankt voor de tip,

groeten Adri
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan