• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding bij plaatsen formule in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeVis

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
99
Wie kan me helpen bij dit probleempje?

Ik probeer in een macro een formule in een cel te krijgen, waarin een tekst-string zit, die ik eerder in de macro heb opgebouwd.
Misschien kan iemand obv de regel direct al zien waar 't probleem zit. De bewuste regel luidt : Cells(EersteRegel, 12).Formula = "= " & CellenInFormule

De string CellenInFormule heeft dan bijvoorbeeld de waarde "$K$6;" ";$K$7;" ";$K$8" en het is dus de bedoeling dat er een tekstsamenvoeging plaats vindt van die drie cellen.

Mocht hieraan niet direct te zien zijn waar het probleem in zit, ik heb het bestandje maar meteen even bijgevoegd.

Alvast bedankt voor de moeite!
 

Bijlagen

  • Samentevoegen regels.zip
    11,1 KB · Weergaven: 15
Moet je echt de formule hebben, of enkel het resultaat ervan? in tekst dus, zonder formule.
 
uuuuhhhh, dit klinkt misschien wat vaag, maar ik denk dat ik de tekst genoeg is. Ships, dan had ik de string natuurlijk ook al eerder op kunnen laten bouwen adhv de values van de cellen die ik doorloop?
 
en bedankt voor het juiste duwtje.......

voor andere gevallen : hoe kan ik dit eventueel wel in formule-vorm realiseren, want ook dat ben ik in het verleden al tegen gekomen en ik zit zó dicht bij en oplossing, maar struikel dan bijvoorbeeld net op zo'n héél klein dingetje, waardoor ik af en toe zéér omslachtige workarounds ga verzinnen.
 
voor andere gevallen : hoe kan ik dit eventueel wel in formule-vorm realiseren, want ook dat ben ik in het verleden al tegen gekomen en ik zit zó dicht bij en oplossing, maar struikel dan bijvoorbeeld net op zo'n héél klein dingetje, waardoor ik af en toe zéér omslachtige workarounds ga verzinnen.

Dit werkt:

Code:
Dim CellenInFormule As String
Dim EersteRegel As Long
Dim AantalRegels As Long
Sub test()
    Application.ScreenUpdating = False
    Cells(2, 4).Select
    Do While ActiveCell.Value <> ""
        With ActiveCell
            AantalRegels = 1
            EersteRegel = .Row
            CellenInFormule = .Offset(0, 7).Address
            Do While .Value = .Offset(AantalRegels, 0).Value
                CellenInFormule = CellenInFormule & ";" & Replace(.Offset(AantalRegels, 7).Address, """", "")
                AantalRegels = AantalRegels + 1
            Loop
            Cells(EersteRegel, 12).FormulaLocal = "=CONCATENATE(" & CellenInFormule & ")"
            .Offset(AantalRegels, 0).Select
        End With
    Loop
    Cells(1, 1).Select
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Probeer .Select en .Activate wel te vermijden.

Vergelijk mijn en jouw code om de verschillen vast te stellen.

Wigi
 
zééér bedankt voor je zéér snelle reactie Wigi!
Ik ga 't proberen.
 
Het opbouwen van de tekst/string is in ieder geval gelukt, dus ik ben van m'n accute probleem af.
Je oplossing vwb het plakken van een formule met tekst-string moet ik nog nader besturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan