Foutmelding bij reclameonderdrukking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik gebruik Windows XP in combinatie met o.a. NIS 2003. Ik heb de reclameonderdrukking uitstaan, maar niettemin worden enkele reclames onderdrukt en staat er, dat een bepaalde pagina niet kan worden gevonden. Als ik dan op de eigenschappen van die pagina kijk staat er als lokatie een verwijzing naar mijn eigen harddisk op de partitie waarop Windows is geïnstalleerd. De lokatie is:

res://d:windows\system32\shdoclc.navcancl.htm#htp://ad.nl.doubleclick.n

Wat er nog achter die n hoort te staan weet ik niet, want dat valt buiten beeld.

Welke instelling staat er verkeerd?

Die draai ik uiteraard wel eens, maar de foutmelding doet zich altijd voor en niet als KaZaA-Lite toevallig draait. KaZaA-Lite onderdrukt uitsluitend de reclame, die via dat programma wordt aangeboden.

Volgens mij onderdruk kazaalite wel meer en ook als die niet draait. Ik dacht dat het programma-tje wat mee draait appart werkt, het wordt alleen wel indien de instelling niet uit staat tijdens het installeren van kazaalite mee ge-installeerd!!!

Nee hoor, dit is het verkeerde spoor, want 99% van de reclames wordt wel getoond en als KaZaA processen laat lopen (ook als het niet wordt gebruikt), dan moet dat te zien zijn in de lijst met actieve processen en dat is niet het geval.

Hallo Saldos,

Dit zijn juist instructies om te kúnnen blocken en hoe om te gaan met bepaalde afbeeldingen, die niet geblockt worden. Bij mij mogen reclames best in beeld, want je krijgt bij blocking soms hele vreemd uitziende sites. Maar zie als voorbeeld de bijlage: hij onderdrukt twee reclames, maar uitsluitend omdat die de plaatjes op mijn HD gaat zoeken en daar bevinden die zich uiteraard niet.

De bijlage is niet geplaatst? Vreemd.

Om wat voor reden dan ook krijgt ik het JPG-bestandje niet op de site. Er verschijnt in ieder geval zo'n witte Bewerking is afgebroken-pagina en op Properties krijg je dan een melding als genoemd in mijn eerste bericht.

Het Hof,

Even een vraagje:

Als je je firewall uitzet, zie je dan wel die reclame?

En wat betreft het feit dat je je harde schijf ziet als je naar de eigenschappen gaat van die reclame, dat is normaal. Reden is omdat het die pagina niet kan vinden, en dan krijg je de harde schijf te zien.

Als ik bijvoorbeeld geen internet verbinding meer heb en ik ga naar de eigenchappen van www.goole.nl, dan krijg ik dit te zien:

res://C:\WINDOWS\SYSTEM\SHDOCLC.DLL/dnserror.htm#http://www.google.com/

Fijn Saldos, we gaan denk ik de goede richting uit, althans: laat ik het zo stellen: je herkent de situatie.

Als ik NIS uitschakel duurt alles veel langer. Eerst gaat IE op zoek naar Proxyinstellingen en vervolgens naar ad.nl. doubleclick.net. Uiteindelijk verschijnen toch weer de door mij vermelde verschijnselen. Dus: in NIS zit het niet.

Geplaatst door Het Hof
Dus: in NIS zit het niet.

Dat dacht ik al.
Doe dit: Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat. Ga daarna naar objecten weergeven en verwijder daar ook alles wat er staat-ok-ok.

Ga ook naar extra-internet opties-
Klik daarna op Beveiliging en kies voor standaardniveau. Dit doe je zowel voor het internet, locaal intranet, vertrouwde sites en sites met beperkte toegang.
Ga dan naar het tabblad privacy en zet hem ook op standaard-toepassen.
Ga daarna naar Geavanceerd en klik op standaard instellingen herstellen. Klik op ok.
Ga daarna ook naar programma's en klik op webinstellingen herstellen-ok.

Kijk of je probleem opgelost is. Zo niet:

Ga daarna naar configuratiescherm-netwerk-eigenschappen van je lan verbinding (rechts klikken) dan geavanceerd. Daar kan de xp firewall uitvinken.

Is jouw probleem nog steeds niet opgelost, installeer Internet explorer dan opnieuw. Dan moet je probleem wel opgelost zijn.

Het zou neer zijn gekomen op opnieuw installeren van IE, maar na SP1 zijn de uninstall-files verdwenen en IE komt niet meer in de lijst voor. Ik denk, dat verwijdering bepaalde risico's met zich meebrengt en dat heb ik er niet voor over gezien de relatief weinige hinder, die ik ondervind. Bedankt in elk geval voor het meedenken, Saldos.

Geplaatst door Het Hof
Ik denk, dat verwijdering bepaalde risico's met zich meebrengt en dat heb ik er niet voor over gezien de relatief weinige hinder, die ik ondervind. Bedankt in elk geval voor het meedenken, Saldos.

Niemand zei dat je het moest verwijderen Het hof.
Internet explorer is een gedeelte van WIndows, dus die moet je niet verwijderen. Je moet Gewoon I.E. opnieuw installeren.

Dat is ook wat ik schrijf: ik kan IE niet verwijderen, omdat die niet meer in de softwarelijst voorkomt. Over het verwijderen van Windows heb ik het niet gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan