foutmelding bij schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2005
Berichten
2
Heb net mijn PC gedefragmenteerd, en wil nu ook een schijfcontrole doen, maar die wordt steeds onderbroken, en dan begint ie opnieuw. Na 10 keer krijg je ook de melding dat windows al 10 keer wat opnieuw start, waardoor de schijfcontrole niet goed kan plaatsvinden, en dus steeds opnieuw start. Ik zie echter geen programma's draaien. Wie kan me helpen?
 
Defrag ME

Defragmenteren in 98 en ME

Voor de zekerheid eerst opstarten met opstartdiskette en run ScanDisk.

Reboot, run via start,uitvoeren MsConfig (gewoon intikken en een enter geven),
Kies dan voor diagnostisch en ........, vink dat aan,
en klik op OK.

Dan opnieuw opstarten, je ziet dan een menu, kies daar voor gewoon starten (de eerste) en MsConfig selecteerd voor jou alleen het noodzakelijke.

Hierdoor zal je als je gebruikers hebt gedefiniëerd, niet meer kunnen inloggen, maar dat geeft niet na een [Esc], gaat hij gewoon verder.

Nu zal defrag wel door gaan.

Eric.
 
Idem probleem

Hallo. Ik heb hetzelfde probleen met ME. Het steeds opnieuw opstarten van schrijfcontrole en ik dacht de oplosing uit het vorig bericht ook te kunnen gebruiken. Echter na de herstart zie je de curser in de linkerbovenhoek van een zwart scherm knipperen totdat het stopt en de comp. vastloopt en het scherm zwart blijft. Misschien is er ook een oplossing voor mij? Ander probleempje is dat er waarschijnlijk een achtergrond prgramma draait dat steeds meer geheugen gebruikt maar het niet meer vrijgeeft. Zelf bij alle programma's uitgeschakeld zie je het werkgeheugen teruglopen. En na een paar uur loopt de comp.vast bij de minst bewerking. Misschien hebben de problemen met elkaar te maken.? Groetjes remmy111
 
Als schijfcontrole op uitgebreid staat dan duurt het erg lang.
Voor een goede ‘opknapbeurt’ uit, doe het volgende:
- Verwijder alle onnodige bestanden. Gaat makkelijk met CCleaner of Disk Cleaner.
- Start PC in veilige modus op. Voer vervolgens Wizard Onderhoud uit. (Start/Programma’s/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Wizard Onderhoud)
Tijdens de Wizard Onderhoud wordt zowel schijfcontrole als defragmentatie uitgevoerd, dus ga maar rustig wat koffie drinken.

Remmy: zonder meer gegevens is het moeilijk om een goede antwoord te geven. Wat je wel als extra kan doen: voordat je in veilige modus opstart, schakel de optie systeem herstel uit. Hierdoor maak je wat ruimte vrij. Na het uitschakelen van systeem herstel moet je PC opnieuw opstarten. Doe dat in veilige modus en voer vervolgens Wizard Onderhoud uit. Als dit klaar is, schakel systeem herstel opnieuw in en start PC normaal op.
 
Sorry

Had je bericht niet gezien.

Ik zou eens een log op het aso-forum zetten. Het klinkt als een virus of trojan horse.

Hoe het komt dat die van jou gaat hangen weet ik niet. Je kiest bij MsConfig toch wel bij de opstart opties "diagnostisch". Hij mag dan nl. niet gaan hangen.

@Bugs-Bunny: Heeft ME ook systeem herstel ?

Eric.

P.S. Want hoe heb je hem dan weer op kunnen starten. De instellingen van MsConfig kun je alleen in Windows wijzigen en jij zegt dat hij niet meer opstart.
 
Laatst bewerkt:
Diagnostisch

Ja, ik zet hem op diagnostisch en restart dan. Nadat hij bij het opstarten is vastgelopen (zwart scherm) zet ik de comp. met de schakelaar weer uit en aan tot hij vanzelf bij de keuze komt van normaal of in veiligemodus. Daar zet ik ms config weer op alle programma's laden. Dat truukje van defragmenteren in veilige modus kon ik al. maar evengoed bedankt.
 
@ Eric: je blijft maar leren ;)

Remmy:
Eigenlijk zit je met jou probleem in andermans topic/vraag. Dat is niet echt…tja, handig.
Defragmenteren (wizard onderhoud) in veilige modus is geen trucje.
Het beste zou zijn als je een lijst kan plaatsen van alles wat aangevinkt staat in jou opstart bij Msconfig. In dat geval is het mogelijk om aan te geven wat je kan uitvinken zodat je Selectief op gaat starten. Kun je die lijst plaatsen?
 
Lijst

Tja, ik ging ervan uit dat ik hetzelfde probleem had en mij dus naadloos kon invoegen. Nu heb ik wel eens gehoord dat ME een bug heeft die niet op te lossen is. Dat zou een memorie-leak zijn. Een programma dat geheugen niet vrijgeeft na gebruik. Maar ik heb alleen de klok horen luiden............ Hier is de lijst van aangevinkte programma's
NBJ Nero backup
Messengerplus3
WSN Watchdog
Quik time task Qttask.exe –aboottime
Taskmonitor taskmon.exe
SystemTray
C-media mixer
LoadOM
AVG7-CC
AVG7-EMC
AVG-AMSVR
RAMpage
Zone Labs Client
WinPatrol
Scan Registry
LoadPowerProfile
Statemgr System\ Restore
ScardSvr System\ Scardsvr.exe
StillmageMonitor System\STIMON.EXE
TrueVector System\Zonelabs
KB891711 Windows\KB891711.exe
Load Page Partner Scanner
Run hpfsched

Misschien kun je er wat mee. Ik heb weleens DR.Watson laten kijken naar draaiende programma's maar dat waren er zoveel Groetjes remmy111
 
Remmy,
Jou probleem is niet 100% gelijk met die van de topic starter. Normaal is wel zo als je zelf een topic start, dan geef je zoveel mogelijke info over jou specifieke probleem + eventueel van jou PC.
Terug naar jou lijst:
Ik neem aan dat je een AVG anti virus gebruikt en dat je ook Zone Alarm en WinPatrol als bescherming gebruikt. Deze blijven dus aangevinkt.
KB891711 is een ellendige update van Microsoft. Als het goed is staat ook in jou lijst: Software bij Configuratiescherm. Verwijder het uit dat lijst en voorlopig download het niet als je update.
RAMpage: leuk maar niet nuttig.
In principe kun je het volgende uitvinken:
-NBJ Nero Backup
-Messengerplus 3
-WSN Watchdog (mits niet gekoppeld aan draadloze apparaat zoals muis of dergelijke)
-Quick Time task
-C-media mixer
-LoadQM
-RAMpage (eigen keuze van jou)
-ScardSvr
-KB891711
-Load Page Partner

Onthoudt dit: alles wat opstart (draait) kan jou PC vertragen. Het principe is dus ook = een programma kan best in jou Programma’s lijst staan. Je start het op als jij het ECHT nodig hebt
Nogmaals: schakel systeem herstel uit, start in veilige modus en voer een wizard onderhoud uit. Zet daarna (eventueel) het systeem herstel optie aan.
Wordt niet beter, plaats (indien mogelijk) een lijst van jou Dr Watson programma.
 
Okido

Ik ga dit alles proberen dus het zal wel ff duren voordat ik weet of het probleem minder of opgelost is. Mocht het nog zo zijn maak ik er een eigen topic van
Groetjes Remmy111
 
Excuses

Ik zal voortaan mijn tekst over defrag anders formuleren.

Kreeg een ME machine onderhanden die erg traag was.

MsConfig aangeroepen en diagnostisch aangevinkt.

Startte daarna niet meer op. In veilige modus heb ik hem na 3 uur wachten maar uitgezet. Zijn schijf ratelde nog steeds.

Ghost terug gezet.

Durf nu MsConfig niet meer diagnostisch te gebruiken.

Over "Je blijft leren gesproken"

Hij kent zelfs movie maker.

Eric.

P.S. Defrag doet het, moest alleen AVG en Zonealarm uit zetten. Deze lijkt beter dan die van 98SE
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan