Foutmelding bij system recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK. Het eerste spoor loopt dood. Die registersleutel is leeg, dus kan er ook niks verkeerds in staan.

Probeer dit eens:

Klik op Start en Configuratiescherm. Klik achtereenvolgens op Systeembeheer en dubbelklik op Computerbeheer.

U moet als beheerder of als lid van de groep Administrators zijn aangemeld om deze procedure uit te kunnen voeren. Als uw computer is aangesloten op een netwerk, is het mogelijk dat het netwerkbeleid zo is ingesteld dat u deze procedure niet kunt uitvoeren.

Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer.

Rechtsklik dan op de D: (DVD speler) en kies Stationsletter en Paden wijzigen.

Let op dat je D: wijzigt in een driveletter die nog niet in gebruik is.

Laat ons weten of het helpt.

Groetjes,

Pieter

Actie uitgevoerd. Zo te zien zit de recovery op partitie C:. Ik heb de schijf aangepast naar H: (status zie bijlage) maar zonder succes.

Nog een paar extra testen gedaan, maar het is 100% helder dat de recovery 'zoekt' naar een opstartbestand. Mijn dvd drive gaat draaien bij starten. De conclusie is daarmee als eerder veronderstelt.

Richard

Maar kan je met jouw pc als je het nog niet eerder hebt gedaan een herstel cd\dvd maken.

Of er van iemand eentje lenen.

Het probleem lijkt inderdaad te zijn dat Windows de verborgen partitie niet (meer) kan vinden.

Ben je met een programma als Partition Magic o.i.d. aan de slag geweest?

En welk bestandssysteem gebruik je? ( FAT of NTFS ? )

Groetjes,

Pieter

Nee, ik heb PMagic niet toegepast.

Ik werk met NTFS.

Groeten,
Richard

Snap eigenlijk 1 ding niet er staan nu al diverese berichten over dit onderwerp hier vermeld.
Maar over wat voor machine hebben we het nu eigenlijk dat zoiets verkocht kan worden .
Zonder een deugdelijke manier om het bestuurings systeem vanaf een zelfgemaakte cd of dvd .
Of bijgeleverde cd \ dvd weer up to date op de machine te plaatsen.
Wat als je HD kappot gaat of als je een andere HD wilt installeren.
Waar haal je dan het besturings systeem vandaan.
Want dan heb je niets meer aan een verborgen partie.

Computerman,

Tegenwoordig zie je steeds meer dat machines 'voorgeinstalleerd' worden geleverd. Ik begrijp dat HP dat inmiddels ook doet bij nieuwe XP machines.

Als je HD crashed is het op z'n zachts gezegd lastig, maar een goede buur heeft vast wel een XP-schijfje en voor de stress..... een Whiskey puur.

Groeten,
Richard

Hallo Web gay2

Inderdaad heb zelf een Compaq wat van HP is in mijn bezit.
Deze machines hebben ook een herstel partie op de harde schijf.
Maar nu komt de clo je kan 1 malig op cd of dvd een komplete herstel schijf of schijven maken.
Want hoe wil jij nu eigenlijk op een machine zonder dit een andere HD kunnen installeren.
Inclusief het besturings systeem.

PS je kan bij HP ook een dergelijke DVD of CdD kopen.

Hallo Computerman,

Ik ben eerlijk gezegd er niet vanuit gegaan dat ik ooit een HD moet gaan vervangen. Als er verdachte rookontwikkeling gaat ontstaan en dat ooit zover zou komen dan moet ik toch een beroep doen op iemand die daar echt ervaring mee heeft. Ik heb mijzelf er m.a.w. niet in verdiept.

Het is m.i. niet veel anders dan een schone installatie, maar de praktijk zal vast anders uitwijzen.

Eerst maar eens kijken of ik het 'recovery-opstart-probleem' in deze thread kan oplossen. Volgens mij interessant genoeg voor nu even.

groeten,
WebGuy2

Ik heb nog wat meer gegevens nodig.

Kun je de inhoud van je boot.ini eens posten?

En in Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken even kijken of je een melding kunt vinden op de tijdstippen dat je de Recovery error hebt gehad.
Misschien dat we daar wat meer uit kunnen halen.

HP doet overigens in mijn ervaring niet moeilijk over het leveren van Recovery CD's. De ene keer dat ik ze nodig had tegen verzendkosten. IBM heb ik nooit zover gekregen.

Groetjes,

Pieter

Pieter,
Hierbij de foutmelding zoals gelogged.

Geplaatst door Pieter Arntz
Ik heb nog wat meer gegevens nodig.

Kun je de inhoud van je boot.ini eens posten?

En in Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken even kijken of je een melding kunt vinden op de tijdstippen dat je de Recovery error hebt gehad.
Misschien dat we daar wat meer uit kunnen halen.

HP doet overigens in mijn ervaring niet moeilijk over het leveren van Recovery CD's. De ene keer dat ik ze nodig had tegen verzendkosten. IBM heb ik nooit zover gekregen.

Groetjes,

Pieter

De foutmelding geeft: ''device\aciecp' de afbeelding krijg ik er niet door......

Richard

oke.

Maar Bij HP kan je wel ook met jezelf gemaakte cd\dvd proberen om je gegevens te redden.
ook kan je evt er een andere HD inhangen als master daar XP schoon opzetten en je oude HS als slave om dan je gegevens te redden cq overtezetten.

Trouwens heb eens gekeken naar SKY website en Service lijn is:

ma/di/woe/do/vrijdag van 09 tot 21.00 hour
Zaterdag 10.00 tot 16.00 hour

Het no 0348-462869

Computerman,
Bedankt voor je bericht. Ik heb mede door deze thread en jouw punt over de HD bij Sky een originele recovery-cd opgevraagd. Het goed mooi zijn als ze deze kunnen naleveren.

Groeten,
Richard

Geplaatst door COMPUTERMAN
oke.

Maar Bij HP kan je wel ook met jezelf gemaakte cd\dvd proberen om je gegevens te redden.
ook kan je evt er een andere HD inhangen als master daar XP schoon opzetten en je oude HS als slave om dan je gegevens te redden cq overtezetten.

Trouwens heb eens gekeken naar SKY website en Service lijn is:

ma/di/woe/do/vrijdag van 09 tot 21.00 hour
Zaterdag 10.00 tot 16.00 hour

Het no 0348-462869
[/QUOTE
]

Uiteraard! ik moet alleen nog wat tijd zien te vinden.
Pieter heeft ook nog wat tips gegeven die ik nog graag wil nalopen.
Richard

Geplaatst door COMPUTERMAN
Hoor ik nog hoe het afloopt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan