foutmelding bij upgraden naar XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Berichten
648
Hallo,

Ik heb XP Home, en naar veel dubben wil ik deze nu upgraden naar XP Pro (o.a. voor het externe bureaublad).

Maar als ik de setup draai, en XP opnieuw opstart, geeft ie bij het opnieuw opstarten de melding: "Het bestand AEXASFSK.SYS is niet gevonden. Druk op enter om door te gaan". En als ik dat dan doe, zie ik de melding onderaan mijn scherm: "de installatie is mislukt, druk op entern om opnieuw op te starten". En dan kan ik bij het opnieuw opstarten de keuze maken tussen XP Home en XP Pro. Dan kies ik voor Home en dan start ik weer gewoon op. Als ik daar keis voor Pro, kom ik weer in het bovenstaande verhaal.

Weet iemand wat ik kan doen??

Alvast super bedankt.

Groet,
Sam
 
Hoi !

Dat bestand is mij onbekend, en ik kan het bij google ook niet vinden !

Beschik je over een originele WinXP-Pro CD ?

En was de PC volledig virus- en adware-vrij, voordat je ging updaten ?


Greetz,

Harry.
 
Ik heb de setup nomgaals gedraaid omdat en ik krijg nu in windows tijdens het installeren de volgede foutmelding: C:\$win_nt$.~BT\ah526ysl.sys.

Dit bestand kan niet gevonden worden.

Weet iemand wat die wil zeggen?

Groet,
Sam
 
Hierbij de Printscreen nog even.
 

Bijlagen

  • Foutmelding XP.JPG
    Foutmelding XP.JPG
    37,4 KB · Weergaven: 20
Hoi !

Sorry, maar ik kan me niet voorstellen dat dit een originele WinXP-Pro CD betreft !

Ik installeer al een jaar of 5 beroepsmatig Win-XP, en ik heb die bestanden nog nooit op een XP-CD gezien.

Mogelijk is het een OEM-CD, zoals bij sommige merk-PC's wordt mee-geleverd.

Of: je hebt zelf een PC met een verborgen partitie, bijv. HP o.i.d.

Bij een normale installatie/upgrade met een normale XP-CD komen dit soort meldingen niet voor.

Ik kan je hier niet mee helpen. (of je moet 'm langsbrengen)

Greetz,

Harry.
 
Nou het is in die zin een orginele. Ik heb zelf geen cd (kwijt), en nu heb ik 'm van iemand geleend. Die heeft mij een kopie van een orginele gegeven.

Zou het geen kopie zijn van een orginele soms?

Sam
 
Hoi !

Nee, dat lijkt me onmogelijk !

Misschien een kopie van een bedrijfs-licentie o.i.d.

Greetz,

Harry.
 
Ok, ik weet genoeg. Bedankt.
Deze gaat terug.

Ik ga zelf wel weer een upgrade kopen. Dan zal upgraden naar pro dus geen probleem zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan